نخستین شعبه وحدت بانک انصار در آذربایجان‌غربی با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۶۶۲
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، آیین افتتاح نخستین شعبه وحدت بانک انصار با حضور مدیرعامل این بانک، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، نماینده ولی‌فقیه در استان و علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان‌های مختلف برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به پیشرفت‌های متعدد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور، اظهار داشت: قرآن کریم و اعتقادات اسلامی مصادق نوری هستند که نعمات بزرگ الهی برای مردم ایران اسلامی به شمار می‌آیند.

وی، افزود: بر اساس مبانی اسلامی باید قوانین بانکداری اسلامی نیز به‌روز و مشخص شود که در کشورمان هم باید این مصادیق به‌خوبی تبیین و اعلام شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: راه‌اندازی شعبه وحدت توسط بانک انصار قدمی مثبت در راه اعتلای سطح بانکداری در کشور و نیز به‌عنوان افتخار این بانک در کشور محسوب می‌شود.

وی، در پایان از مسئولین بانک‌ها درخواست کرد تا نسبت به تقویت بعد اسلامی در بانک‌ها و جلوگیری از افزایش ربا اقدام کنند.

در ادامه مراسم، سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای امنیت پایدار در جامعه و به‌خصوص منطقه، بیان کرد: امنیت بالاترین مقوله‌ای است که در کشور به شکل پایدار برقرار است.

وی، افزود: اتحاد و همراهی شیعه و سنی در موارد مختلف جزو اصلی‌ترین مولفه‌های تقویت امنیت است که در جامعه شاهد آن هستیم و آذربایجان‌غربی به‌عنوان استانی پیشرو در این امر است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، ایمان و شجاعت را اصلی‌ترین دلیل داشتن امنیت در منطقه برشمرد و گفت: از جمله مهم‌ترین اقدامات انقلاب اسلامی توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است که در این میان نقش سیستم بانکداری بسیار مهم است.

وی، افتتاح شعبه وحدت بانک انصار در ارومیه را نمادی از تلاش سیستم بانکداری این مجموعه برای تشکیل بانکداری اسلامی بدون ربا خواند و ابراز داشت: سومین استان در سطح کشور هستیم که شعبه وحدت را راه‌اندازی می‌کنیم و با توجه به شرایط استانی باید در تمام شهرستان‌ها این اقدام را انجام دهیم تا شاهد رشد شرایط اسلامی در بانکداری باشیم.

ابراهیمی مدیر عامل بانک انصار هم در این مراسم با اشاره به رتبه نخست این بانک در ارائه تسهیلات، خاطرنشان کرد: دارا بودن بیش از ۱۲ و نیم میلیون مشتری در سطح کشور نشان دهنده اعتماد مردم به انصار است و باید در این مسیر همراهی مسئولین را نیز شاهد باشیم.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی امام‌جمعه اهل سنت ارومیه هم در سخنانی با بیان نکاتی قرآنی در باب ربا و بانکداری اسلامی، بر لزوم توجه بانک‌ها به موضوع اسلامی‌سازی خدمات اقتصادی تاکید کرد.

مدیر شعب بانک انصار در آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اقدامات این بانک در راستای ترویج بانکداری اسلامی بدون ربا، راه‌اندازی شعبه وحدت را در راستای نیل به اهداف این مجموعه خواند و برای موفقیت این اقدام در سطح استان و کشور ابراز امیدواری کرد.

پس از این مراسم، شعبه وحدت بانک انصار توسط نماینده ولی‌فقیه در استان، فرمانده سپاه شهدا و امام جمعه اهل سنت ارومیه قیچی شد.

اروم نیوز

 

ارسال نظرات