آمادگی منطقه 20 برای مدیریت بارش های جدید

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 شهر تهران در جلسه آمادگی و برنامه ریزی برای بارش های آتی گفت: با پایش عملیات برف روبی اخیر و تجربه بیشترین حجم بارش برف در جنوب تهران، تمهیدات لازم برای مدیریت به هنگام بارش های جدید برنامه ریزی شده است و مدیریت شهری این منطقه آمادگی لازم را دارد.
کد خبر: ۸۹۸۴۴۷۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی با بیان اینکه پیش بینی می شود بارش های جدید در پیش رو داریم، گفت: برای اولین بار منطقه 20 به عنوان جنوبی ترین منطقه شهر تهران بیشترین حجم بارش برف را تجربه کرد که با تکیه بر این تجربه ارزشمند، نقاط ضعف رفع و نقاط قوت تقویت شد تا در مدیریت بارش های جدید قوی تر از قبل ظاهر شویم.

صفوی با اشاره به اینکه 250 مخزن ویژه ملزومات یخ زدا شارژ شده اند و در دسترس شهروندان قرار دارد، افزود: برای بازگشایی 38.4 کیلومتر بزرگراه و شریان های درجه یک، تیم های اجرایی در آماده باش هستند ولی برای تسریع در عملیات برف روبی معابر درجه 3 و کوچه های محلی نیازمند مشارکت شهروندان هستیم.

وی پاکسازی ورودی های شهر تهران در موقعیت های جاده قم، جاده ورامین و کمربندی دوم تهران را از مهمترین اولویت ها برشمرد و گفت: منطقه 20 دارای بیش از 7 میلیون و 800 هزار مترمربع معبر شهری است که با برنامه ریزی انجام شده موقعیت های مشخص با شرح وظایف معین به تیم های برف روبی نواحی هفتگانه ابلاغ شده است و در زمان لزوم با داشتن نقشه راه اعزام می شوند.

صفوی بهره گیری از 33 دوربین نظارت تصویری در محورهای بزرگراهی نظیر امام علی(ع)، شهید آوینی، شهید کریمی، رجائی و فدائیان اسلام برای کنترل و بررسی روند پیشرفت عملیات برف روبی بارش اخیر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اعزام نیروهای اجرایی برف روب به صورت گروهی، استفاده از تمامی ظرفیت نیروی انسانی، جلب مشارکت مردمی، تهیه نقشه های عملیاتی راه و رفع آسیب های وارده به سطح معابر از تمهیدات پیش بینی شده است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی تیم های اجرایی، در بارش اخیر تمامی بزرگراه ها و محورهای اصلی باز و قابل تردد بود، یادآور شد: مراکز عمومی، مدارس، مساجد، مراکز درمانی، مراکز فرهنگی، امامزادگان از دیگر موقعیت های اولویت دار است که در اولین ساعات شروع عملیات، برف روبی می شوند.

گفتنی است جلسه برنامه ریزی ایجاد آمادگی برای بارش های آتی با حضور شهردار و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه برگزار شد.

 

ارسال نظرات