مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت : 576 شغل در بازارچه های صنایع دستی استان ایجاد شده است
کد خبر: ۸۹۸۴۳۹۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در حوزه صنایع دستی 2 برنامه اساسی مورد توجه است که رویکرد نخست ایجاد اشتغال و رویکرد دوم توسعه و افزایش تولید صنایع دستی مرغوب است که هر دو در راستای شعار اقتصاد مقاومتیف می تواند راهگشای برخی مشکلات موجود اقتصادی باشد. استان مرکزی به عنوان پیشتازترین استان در احداث بازارچه های صنایع دستی در کشور، برنامه ریزی هایی را در ابتدای دولت تدبیر و امید انجام داد تا در هر شهرستان استان حداقل یک بازارچه دائمی صنایع دستی را احداث کنیم.

وی افزود: اکنون 4 بازارچه در شهرهای اراک ( دو بازارچه) ، ساوه و دلیجان احداث شده و 4 بازارچه در شهرهای شازند، خمین، آشتیان، قورچی باشی آماده بهره برداری است. از همین رو در روز 16 بهمن ماه با حضور استاندار مرکزی بازارچه شهرستان آشتیان افتتاح می شود تا شمارگان بازارچه های در حال فعالیت به 5 عنوان رسد.

حسینی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در این بازارچه ها نیز عنوان کرد: 144 شغل مستقیم و432 شغل غیر مستقیم در این بازارچه ها ایجاد می شوند و موجب توسعه صنایع دستی و اشتغال در دیگر ارکان شهرستان ها خواهد شد. با رونق بازار صنایع دستی، کارگاه های خانگی نیز ایجاد می شوند که با کمترین هزینه و تجهیزات، قادر به تولید و در نتیجه رونق اقتصادی از این حوزه خواهند بود.

وی ادامه داد : در سه شهرستان کمیجان و فرمهین وخنداب نیز روند ساخت بازارچه ها با پیشرفت 50 درصدی ادامه دارد و در سه شهرستان محلات، تفرش و زرندیه نیز این بازارچه ها در مرحله تحویل زمین قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی تصریح کرد : اکنون در کشور به عنوان پیشتازترین استان در احداث بازارچه های صنایع دستی مطرح هستیم و این نوید را می دهیم که در سال آتی تمام شهرستان های استان دارای بازارچه های صنایع دستی باشند.

ارسال نظرات