خبرگزاری بسیج: برنامه های ایام دهه فجر در راستای اشاعه فرهنگ انقلاب، پاسخگویی به شبهات در مورد انقلاب اسلامی، خدمات رسانی به مردم در حوزه های مختلف، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج روحیه خودباوری و گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۹۸۴۳۸۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

به گزارش امیر حسین تبار، خبرنگار ناحیه مقاومت بسیج سپاه فیروزکوه؛ سرهنگ پاسدار یدالله سلیمانی، فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه، در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، با تبریک   این ایام، گفت: محتوای برنامه های ایام دهه فجر در راستای اشاعه فرهنگ انقلاب، پاسخگویی به شبهات در باره انقلاب اسلامی، خدمات رسانی به مردم در حوزه های مختلف، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج روحیه خودباوری، گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی است؛ بحث ایجاد روحیه نشاط و امید به آینده در میان نسل جوان است که به طور متمرکز در فیروزکوه اجرا می شود.

وی افزود: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴ دهه گذشته باید از اولویت های اصحاب رسانه باشد؛ باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را در قالب نشست های بصیرتی   در دهه فجر بیان کنیم. دشمن از تمام ظرفیت های خود استفاده می کند تا نظام را متهم به یاس و ناامیدی کند و قطعا بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی باعث امید و نشاط در جامعه است و این خود مولدی در جامعه است و ذهن ها خلاق می شود.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه با اشاره به برنامه های سپاه ناحیه فیروزکوه در ایام دهه فجر، خاطرنشان کرد: درباره معیارها و ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه کمتر سخن گفته شده و بعضا مورد سواستفاده بیگانگان است؛ بالاترین سطح انقلاب حضور مردم است و برای این انقلاب بدون حضور مردم توجیهی نیست.

وی در ادامه با تاکید بر این که انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی محدود به یک دهه و یک زمان خاص نیست، تصریح کرد: این که بگوییم با مفهوم انقلابی گری کار نداریم ماهیت این انقلاب چه خواهد شد؟ طبق گفته رهبری من انقلابی هستم و باید این شور و نشاط انقلابی حفظ شود؛ در تعریف انقلاب رهبری اذعان دارند نوعی نارضایتی به وضع موجود است اگر بپذیریم انقلاب یک فرآیندی داشت و با پیروزی این گفتمان این روحیه تمام می شود راضی به وضع موجود شدیم و قرار نیست تحولی رخ دهد.

 سرهنگ سلیمانی در ادامه با اشاره به این که تهدیدات انقلاب با گفتمان انقلاب حل شد، بیان کرد: اگر از بحرانی همچون دفاع مقدس روحیه انقلابی گری را بگیرند چه اتفاقی برای آن رخ خواهد داد؟ در حوزه اقتصاد کسانی که گفتمان انقلابی را نقد می کنند اذعان دارند کار جهادی و انقلابی انجام داد؛ انقلابی در خود جوشش و حرکت دارد و بسیاری از ساختارها در این ۴ دهه اصلاح شد و تحولات بسیاری در این امر رخ داده است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید روحیه انقلابی گری بازتعریف شود و بسیاری از افراد متوجه خواهند شد بدون مشی و سیره انقلابی گری نمی توان کشور را اداره کرد؛ این ۴ دهه نشان داده است با اتکا به همین روحیه، کشور و نظام را جلو بردیم و هر کجا این نگاه را نداشتیم آسیب دیدیم؛ گفتمان انقلابی گری گفتمانی است که انقلاب را زنده و پویا نگاه می دارد.

ارسال نظرات