فراخوان نخستین جشنواره ملی عکس بنا‌های تاریخی ایران با عنوان «احیا» در بین مراکز و موسسات فرهنگی و هنری کردستان اعلام شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۲۸۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در راستای تحقق اهداف و با توجه به وظایف و اختیارات محوله خود، در نظر دارد به منظور شناسایی، معرفی و تکریم از هویت ابنیه تاریخی سراسر کشور، نخستین جشنواره ملی عکس بنا‌های تاریخی ایران را با عنوان «احیاء» برگزار کند.

بنا‌های تاریخی فاخر ایران با رویکرد ملی و محلی در عرصه شناخت موضوع این جشنواره اعلام شده است.

این رویداد ملی با اهداف معرفی مناسب و توجه به آن دسته از ابنیه تاریخی که طی سالیان متمادی به دست فراموشی سپرده شده و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است، مستند نگاری وضع موجود بنا‌های تاریخی ایران (کاروانسراها، حمام ها، آب انبارها، محوطه‌های تاریخی، ترویج هویت فرهنگی و بیان وجه تمایز بنا‌های تاریخی ایران، فرهنگ سازی و توسعه افکار عمومی در راستای بهره برداری بهینه از ابنیه تاریخی، احیاء زندگی در بنا‌های تاریخی، حفاظت و تکریم اماکن ونقش بنا‌های تاریخی در ماندگاری خرده فرهنگ‌های بومی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

جشنواره احیا شامل بخش‌های تک عکس، عکس تلفن همراه، بخش ویژه، عکس‌های سری، عکس‌های تطبیقی و احیاگر (عکس بنا‌ها در آلبوم‌های قدیمی) است.

به آثار پذیرفته‌شده گواهی شرکت و راه‌یابی در اولین جشنواره ملی عکس بنا‌های تاریخی ایران اهداء می‌شود و بابت هر تک عکسی که به نمایشگاه راه یابد مبلغ ۱ میلیون ریال و در بخش عکس‌های مجموعه عکس راه‌یافته حداکثر مجموعا به مبلغ ۲ میلیون ریال به عنوان حق تألیف پرداخت می‌شود.

متقاضیان شرکت در این جشنواره از سوم بهمن تا ۲۹ فروردین ماه سال آتی فرصت دارند تا از طریق سایت جشنواره به نشانی www.ehyaphotofestival.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مطابق فراخوان این جشنواره داوری و اعلام نتایج آثار ارسالی در اردیبهشت ۱۳۹۷ انجام خواهد شد

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات