نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه تقوا زمینه‌ساز تمسک به حبل‌الله است، عنوان کرد: تقوا، حفظ کردن خویشتن از چیزی است که انسان از آن می‌ترسد بنابراین باید برای دست‌یابی به مقام تقوا، از کار‌هایی که خداوند آن را نهی کرده است پرهیز کرد.
کد خبر: ۸۹۸۴۲۶۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی، شامگاه یکشنبه (۱۵ بهمن) در همایش بزرگ قرآنیان که در مسجد روستای نگل سنندج برگزار شدف اظهار کرد: اتحاد و وحدت بین مسلمانان از جمله کارکرد‌هایی است که قرآن کریم برای تقوا بر می‌شمارد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان وحدت بین مسلمانان را از جمله کارکرد‌هایی تقوا برشمرد و افزود: قرآن برای تقوا کارکرد‌های تعریف کرده است که وحدت بین مسلمانان و اتحاد اجتماعی در جامعه اسلامی از جمله این کارکردهاست.

آیت الله شاهرودی همچنین گفت: قرآن کریم کتاب آسمانی برای بشریت بوده و اگر در رأس تمام کار‌های ما قرار گیرد بهترین مسیر را در پیش‌روی انسان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: قرآن کریم متعلق به زمانی خاصی نیست و هیچ انسان و مفسری نمی‌تواند به صورت کامل آن را تفسیر کند و این کتاب آسمانی دارای لایه‌های پنهانی است که به مرور زمان توسط عالمان کشف می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و بر مبنای قرآن کریم بود، اذعان کرد: زمانی دین برای هیچ کشوری از جهان ارزشی نداشت، اما امام خمینی انقلاب اسلامی را مبتنی بر آموزه‌های قرآن کریم و حاکمیت خداوند بنا نهاد.

آیت الله شاهرودی خاطر نشان کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه به دلیل دور ماندن از قرآن کریم است و باید خانه‌های خود را به نور قرآن و یاد خداوند منور کنیم و از این کلام الهی غافل نشویم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات