معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: دشمن می‌خواهد ایران را مثل کشورهای همسایه تجزیه کند؛ اما کور خوانده است.
کد خبر: ۸۹۸۴۲۶۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، علی خالقیان  در جشن انقلاب ویژه سربازان نیروهای مسلح (سپاه، ارتش و نیروی انتظامی) که در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان برگزار شد، به ویژگی‌های جوانان انقلابی با روحیه فداکاری اشاره و اظهار کرد: حکومت 50 ساله شاه پهلوی با تلاش جوانان فداکار و بنیان‌گذار و معمار انقلاب تبدیل به انقلابی اسلامی شد.

وی با بیان اینکه در دستگاه حاکمیتی شاه فسادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی وجود داشت، افزود: آن‌ها دنبال فرهنگ غربی بودند؛ فرهنگی که با اسلام در تضاد بود و آن‌چنان قبیح بودند که علناً مقابل‌ انذار عمومی شراب‌خواری و قماربازی می‌کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه محمدرضا شاه به‌ظاهر قرآن نفیس چاپ می‌کرد؛ اما قرآن را قبول نداشت، ادامه داد: اقدامات رژیم پهلوی عامل عقب‌ماندگی و وابستگی ایران به بیگانگانی همچون آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس شده بود؛ تا جایی که در خیابان جان سگ آمریکایی بیشتر از جان یک ایرانی ارزش داشت.

خالقیان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران جزو جامع‌ترین انقلابی است که در جهان اتفاق افتاده و نظیر ندارد و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) عامل پیروزی ما، امداد الهی بود.

وی با بیان اینکه آمریکا به دلیل اینکه این انقلاب وابسته به هیچ کشوری نیست، نمی‌تواند طاقت بیاورد، گفت: انقلاب اسلامی ایران مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و شاخصه مهم آن وحدت کلمه و برگرفته از نهضت عاشوراست؛ انقلاب اسلامی، مردمی بوده و همه این مؤلفه‌ها امروز خاری در چشم دشمنان شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه ترور شخصیت‌های برجسته انقلاب همواره از اهداف شوم دشمنان بوده است، افزود: امروز استکبار جهانی با تحریم‌های فلج‌کننده در حال مقابله با ایران است؛ البته ملت ایران بصیر هستند و بصیرتشان را در ایام و دوران مختلف به اثبات رسانده‌اند که نمونه بارز آن حماسه 9 دی 88 است.

خالقیان بیان کرد: دشمن می‌خواهد ایران را مثل کشورهای همسایه تجزیه کند؛ اما کور خوانده است.

وی خطاب به سربازان گفت: شما سربازان بصیرت خودتان را حفظ کنید، دشمن‌شناس باشید و حواستان جمع باشد که دشمن می‌خواهد حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد.

یکی از سربازان نیز در این نشست در مورد پدافند غیرعامل به ایراد مطالبی پرداخت و گفت: مردم باید در زمان حوادث طبیعی آماده باشند و از آنجا که 97 درصد از شهرهای کشور در معرض زلزله قرار دارند، باید در زمان وقوع چنین بحرانی با مدیریت درست و دانستن اینکه چه باید کرد، درصد آسیب و تلفات را کاهش دهیم و واکنشی مناسب داشته باشیم و در این میان آنچه حائز اهمیت بوده، آموزش همگانی در برخورد با حوادثی همچون سیل و زلزله به مردم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها