امام جمعه شهرستان کاشمر خطاب به دانش‌آموزان با تاکید بر اینکه بزرگترین جهاد امروز شما درس خواندن است، گفت: امروز باید با قدرت علمی، غرب را به خود وابسته کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۴۲۶۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی در دهه مبارک فجر در محل دبیرستان شهید باقری کاشمر اظهار داشت: دهه فجر یادآور خاطرات تلخ و شیرین فراوانی است که از جمله خاطرات تلخ عبارت است از ظلم و ستم رژیم پهلوی و از خاطرات شیرین آن عبارت است از اینکه ملت بزرگ ایران با فداکاری، مقاومت و نصرت الهی بر طاغوت غلبه پیدا کردند و رژیم جنایتکار و وابسته پهلوی که نوکری و مزدوری آمریکا را می‌کرد شکست دادند.

امام جمعه کاشمر ادامه داد: ملت ایران در انقلاب اسلامی دست آمریکا و استکبار جهانی را برای همیشه از این کشور کوتاه کرد و لذا قرآن کریم نیز که جریان مبارزه حق و باطل را بیان می‌فرماید، روز‌ها و ایامی که نصرت الهی تحقق یافته و مؤمنین پیروز شده و طاغوت شکست می‌خورد را به عنوان ایام‌الله بیان می‌کند و خداوند دستور می‌دهد که ایام‌الله و ایام پیروزی را که به خدا تعلق داشته و خداوند نصرت خود را بر مؤمنین ارزانی داشته است باید به مردم متذکر شد تا فراموش نکنند.

وی خاطرنشان کرد: نسل‌های آینده ایران نیز هیچ گاه ایام فداکاری این ملت به پا خواسته را فراموش نمی‌کنند و به یاد خواهند داشت که فرزندان این ملت در مقابل توپ و تانک طاغوت، مقاومت و ایستادگی کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز باز هم دشمن دست به جنایات فراوانی زد و بسیاری از مردم را به شهادت رساند.

طباطبایی خطاب به دانش‌آموزان کرد گفت: شما فرزندان و صاحب این آب و خاک و امید آینده اسلام و کشور هستید که در دامن ولایت متولد و تربیت شده‌اید لذا باید تاریخ را مطالعه کنید و بدانید که آمریکا چه جای پایی در این کشور داشته است و لذا آمریکا و انگلیس و اروپا هیچ وقت برای ما دوست نیستند و دلشان برای ما نمی‌سوزد.

وی ادامه داد: امروز آمریکا حاضر است تمام مسلمانان جهان را از بین ببرد تا رژیم جنایتکار، غاصب و بی‌اساس اسرائیل را حفظ کند بنابراین ما باید دشمن را به خوبی بشناسیم چرا که بزرگترین اشتباه در شرایط امروز، عدم شناخت کافی دشمن است و تمام تلاش خود دشمن نیز در ماهواره و فضای مجازی این است که چهره خوبی از خود نشان دهد تا ما او را نشناسیم.

امام جمعه کاشمر اظهار داشت: دشمن نمی‌خواهد ما عزیز و سربلند و دارای کشوری آباد باشیم، ولی ما باید راه شهیدان را که در برابر دشمن، سرسختی کردند ادامه دهیم و بدانیم که امروز دیگر جنگ فیزیکی نیست بلکه باید با رویگردان شدن و برگشتن از دشمن و نیز باور نکردن تبلیغات آن‌ها، بزرگترین مبارزه را با دشمن رقم بزنیم.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی و بصیرت تأکید کرد: امروز شاهد هستیم که آنچه به درد می‌خورد و به عنوان مثال در حوزه بهداشت، فناوری، علم و پیشرفت قرار دارد را دشمن برای ما تحریم می‌کند، ولی مواردی مانند وسایل آرایشی، مواد مخدر و ابزار لهو و لعب را نه تنها منع نمی‌کند بلکه ترویج هم می‌کند و سعی دارد که راحت در اختیار مردم ما قرار گیرد بنابراین باید گفت که اگر دشمن، دلسوز ملت ماست چرا این کار را می‌کند و چرا دانشمندان هسته‌ای ما را شهید و نیاز‌های علمی و دانشگاهی ما را تحریم می‌کند.

طباطبایی با بیان اینکه برنامه‌های ماهواره تلاش می‌کند که شما را با خدا و ارزش‌های الهی بیگانه کند خطاب به دانش‌آموزان تصریح کرد: امروز بهترین جهاد شما و بهترین حرکت در مسیر شهدا این است که درس بخوانید و تبدیل به مغز‌های متفکری شوید تا بتوانید ایران را بسازید چرا که این کشور در اختیار شماست و شما باید کاری کنید که غربی‌ها به شما وابسته شوند.

وی گفت: امروز باید بار دیگر با قدرت علمی، غرب را به خود وابسته کنیم همان طور که در مقطعی از تاریخ که ما ابن سینا، غزالی، خوارزمی و… داشتیم اروپا گرفتار قرون وسطای خود بود و آن‌ها افرادی عقب مانده و خرافاتی بودند که حتی دانشمندان خود را به دلیل طرح نظریات علمی محاکمه می‌کردند.

شایان ذکر است در این مراسم از پدر شهید احمد باقری از شهدای انقلاب اسلامی در کاشمر تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها