درحالی‌که دولت سیاست حمایت از ساکنان املاک فاقد سند در مناطق مختلف حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده را دارد و در همین راستا ساکنان اینگونه مناطق هم باقیمت‌های مناسب می توانند اسناد خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۸۹۸۴۲۲۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛علی‌رغم این موضوع در برخی از مناطق از جمله محله "آیت ا... غفاری" و محلات ساحلی شهر بندرعباس، ساکنان با مشکلاتی مواجه هستند و پیگیری چندساله برای اخذ سند املاک‌شان بی‌نتیجه مانده است.

ساکنان منطقه ساحلی "خواجه عطا" بندرعباس با وجود قرار گرفتن در حریم ۶۰ متری در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند سند املاک خود را دریافت کنند و پیگیری دو دهه اخیر از طریق مسؤولان کشوری و استانی تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

ساکنان این منطقه عنوان می‌کنند در حالی‌که ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و فرمانداری و...  به ساحل دریا نزدیک‌تر است و خانه‌های آنها حتی چندین متر عقب‌تر از این ساختمان‌ها قرار دارد و حتی خانه‌های‌شان بیش از صدمتر از دریا فاصله دارد، اما سند املاک‌شان واگذار نمی‌شود و اهالی این محله در دستگاه‌های مختلف سرگردان هستند.

برخی از اهالی هم عنوان می‌کنند این موضوع در حالی در این منطقه اتفاق افتاده است که برخی قطعات زمین که متعلق به برخی نهادها است، توانسته‌اند سند بگیرند.

ساکنان محله خواجه‌عطا که برخی از آن‌ها چندین نسل در این منطقه ساکن می‌باشند و شغل‌شان هم از گذشته مرتبط با دریا و صید و صیادی و تجارت دریایی بوده است و در همین خانه‌ها زندگی کرده‌اند، اما علی‌رغم چندین دهه زندگی در این منطقه و حتی پس از احداث بلوار ساحلی خواجه‌عطا، کماکان با مشکل دریافت سند مواجه هستند که این موضوع باعث شده است ساکنان این منطقه نتوانند از تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند و بیشتر خانه‌هایشان فرسوده‌ است و نیاز به نوسازی دارد.

ساکنان گلایه‌مند هستند که آنها اجازه تعمیر و بازسازی خانه‌های در حال فروریختن را هم به‌دلیل نداشتن سند ندارند و از متولیان می‌خواهند در این زمینه تدبیری بیندیشند تا آنها هم بتوانند سند املاک خود را دریافت کنند و نسبت به نوسازی و بازسازی املاک فرسوده خود اقدام نمایند.

با توجه به قرار گرفتن این محله در نوار ساحلی شهر بندرعباس، نیاز است که خانه‌های زیبا و نه فرسوده در این منطقه وجود داشته باشد تا گردشگران و میهمانانی که وارد استان می‌شوند و از نوار ساحلی گذر می‌کنند، این زیبایی را روبروی دریا و در املاک این منطقه ببینند و از طرفی ساکنان مجبور نباشند در خانه‌های فرسوده قدیمی فاقد سند زندگی کنند.

محله فقیرنشین آیت ا... غفاری بندرعباس دیگر محله شهر می‌باشد که نرخ سنددار شدن املاک در این منطقه بالاست و ساکنان توان پرداخت این هزینه که متری بین صدتا دویست هزار تومان است را ندارند و به همین دلیل هم این محله قدیمی در قلب شهر همچنان فرسوده و دارای کوچه‌های تنگ و تاریک که معتادان در کوچه‌هایش در حال استعمال و تزریق موادمخدر می‌باشند، به حال خودشان رها شده‌اند و اقدامی گره‌گشا و حمایتی  برای سنددار شدن املاک و بازگشایی معابر، تامین روشنایی و پاکسازی از وجود معتادان و موادفروشان در حد مورد نیاز انجام نشده است و نیاز است که در این بخش هم تدبیری اندیشیده شود تا املاک ساکنان این محله در غرب بلوار مادر  هم مانند املاک کوی فرهنگیان در شرق بلوار مادر ارزشمند شوند.

ارسال نظرات