رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش محققین معین منطقه ۲ کشوربا حضور 250 محقق معین، برای اولین بار در یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۴۲۱۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

عباس صلاحی اردکانی در نشست با اصحاب رسانه استان از برگزاری این همایش در 25 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه یاسوج خبر داد و گفت :بیش از ۴۰۰ نفر در این همایش شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۲50 نفر محقق معین و ۵ نفر محقق مروج ارشد هستند.

صلاحی اردکانی افتتاح هنرستان کار و دانش آیت الله ملک حسینی و افتتاح مأمور سرای مرکز را از جمله برنامه‌های جنبی این همایش عنوان کرد و ابراز داشت:همزمان با برگزاری این گردهمایی، چهار پنل اختصاصی در زمینه زراعت، دام و طیور و آب و خاک برگزارمی‌شود.
وی در ادامه گفت: با منطقه بندی‌های انجام شده استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری، هرمزگان وبوشهر اعضای منطقه ۲ کشورمی باشند و ریاست این منطقه بر عهده استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی از ورود مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به بحث سلامت و امنیت مواد غذایی به‌ویژه باقمیانده سموم و پایش کود‌ها خبر داد و گفت: به‌زودی نهضتی در راستای اطلاع‌رسانی و سلامت غذا در استان صورت می‌گیرد.

صلاحی اردکانی در ادامه اظهار داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در استان فعالیت‌های تحقیقات در این زمینه‌ها را به صورت علمی بر عهده دارد.
صلاحی اردکانی با بیان این مرکز چندین نهضت را شروع و هدفگذاری‌هایی در این حوزه انجام داده است، گفت: نهضت آموزش در سال ۹۳- ۹۴ معادل ۱۰ سال قبل وکمی بیشتر آموزش بهره برداران را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه آموزش کارکنان، کار و دانش، استحصال، تجاری سازی، ترویج و انتقال یافته‌های تحقیقاتی، افزایش ضریب نفوذ بذور اصلاح شده گام‌های بلندی برداشته شد و در نوع خود نهضتی عظیم در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان است.

این محقق برجسته کشوری از ارسال بیش از ۳۰ مورد یافته تحقیقاتی قابل ترویج به سازمان تحقیقات کشور خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۵- ۹۶ پنج دست آورد تجاری سازی شده استان در کتاب دستاورد‌های تجاری سازی شده کشور قرار گرفته است.

وی افزود: ساماندهی، توسعه و اقدامات زیربنایی نیز عملیاتی شده است ونهضت برون دادی نمودن فعالیت‌های تحقیقاتی نیز مطرح شده و به دنبال خروجی سازی از این ظرفیت‌ها هستیم.
ارسال نظرات