در چهارمین روز از دهه مبار ک فجر مدارس دو روستای میره کی و باغچه مریم بخش مرکزی دهگلان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۱۸۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به میمنت دهه مبارک فجر مدارس دو روستای میره کی، باغچه مریم از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان افتتاح شد.

فرمانده سپاه دهگلان در آئیین افتتاح یک باب کلاس آموزشی روستای میره کی؛ ماموریت بسیج سازندگی خدمت رسانی در زمینه رفع محرومیت زدایی است

محمد رضا حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به ماموریت بسیج سازندگی در زمینه رفع محرومیت زدایی اظهارداشت: بسیج سازندگی حضور موثر در محرومیت زدایی و زدودن فقر از چهره محرومان جامعه راهمیشه بر دوش داشته است.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل بسیج سازندگی رسیدگی به محرومان در جامعه ایران اسلامی است گفت: بسیج سازندگی تاکنون ۵ مدرسه را بهسازی نموده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دهگلان گفت: برای احداث یک باب کلاس آموزشی در روستای میرکی مبلغ ۱۲ میلیون تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی قرار گاه حمزه سید الشهدا ومابقی آن به صورت دستمزدی توسط خیرین این روستا بوده است.

مدرسه روستای میره کی با کمبود فضای آموزشی روبرو بود

نادری مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهگلان اظهار داشت: با توجه به اینکه در روستای میرکی با کمبود فضای آموزشی روبرو بودیم ومدرسه این روستا جوابگو دانش آموزان نبود مجبور شدیم بک باب منزل مسکونی جهت ادامه تحصیل دانش آموزان متوسطه اول فراهم نماییم.

وی درادامه گفت: با توجه به اینکه ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان در امر محرومیت زدایی قرار شد ۵ مدرسه برای آموزش وپرورش دهگلان بهسازی نماید که با مشارکت مردم روستا اقدام به اینکار خدا پسندانه نمود وبا حمایت مالی توسط بسیج سازندگی سپاه دهگلان یک باب کلاس آموزشی با زمین اهدایی خیرین درروستای میرکی احداث گردید.

نادری گفت: تعداد ۱۰۴ نفر دانش آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول مشغول در این روستا به تحصیل می‌باشند که با احداث وافتتاح این کلاس درس مشکل کمبود آموزشی برطرف شده است.

مدیر آموزش و پرورش دهگلان افزود:برای مدرسه روستای باغچه مریم ۸۰ میلیون تومان هزینه شده است

نادری مدیر آموزش و پرورش دهگلان در ادامه گفت: با توجه به اینکه مدرسه روستای باغچه مریم فرسوده و تخریب بود به همت بیناد موسسه قلم چی مدرسه یک کلاسه در این روستا احداث و افتتاح شد.

وی در ادامه گفت: برای احداث این مدرسه ۸۰ میلیون تومان هزینه شده که ۶۰ میلون آن از طرف موسسه قلم چی و ۲۰ میلیون تومان نیز اهدایی ازطرف شرکت بوتان برای تجهیز سیستم گرمایشی و اداره کل نوسازی مدارس وآموزش وپرورش نیز هزینه تجهیزات وهوشمند سازی این مدرسه را متقبل شده است.

نادری افزود: تعداد ۱۵ نفر دانش آموز در این روستا در ۶ پایه مشغول به تحصیل می‌باشند واین مدرسه یک کلاسه جوابگوی نیاز این دانش آموزان خواهد بود.

روستا‌های میره کی و باغچه مریم در ۳۰ کیلومتری شهرستان دهگلان واقع شده اند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات