نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی:

تصدی ۸۰ درصدی دولت بر اقتصاد، زمینه ساز مشکلات فراوانی در این بخش شده است/ دستگاه‌های دولتی در ارائه خدمات نباید نگاه درآمد محور داشته باشند

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بیشترین مشکلات ما در بخش اقتصاد بخاطر این است که ۸۰ درصد اقتصاد در دست دولت می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۸۴۱۳۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از میبد، کمال دهقانی فیروزآبادی در جمع شهرداران و اعضای شورای شهرستان میبد ضمن گرامیداشت و تبریک ایام دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه بابیان اینکه شهرداری‌ها برای ارائه خدمات باید درآمد داشته باشند، گفت: بخشی از این درآمد از ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزود تأمین خواهد شد که متأسفانه کفاف هزینه‌های شهرداری را نمی‌دهد.
وی افزود: شهرداری‌ها موظف به ارائه خدماتی از قبیل: ایجاد پارکینگ و فضای سبز و جمع‌آوری زباله و متکفل حمل‌ونقل عمومی هستند که برخی هزینه‌های دریافتی از صدور پروانه‌ها به این امر اختصاص پیدا می‌کند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه عوارض نوسازی برای مدیریت شهری امری ضروری است، اذعان داشت: مسئله عوارض مالیات نوسازی تاکنون چندین مرتبه در مجلس شورای اسلامی موردبحث قرارگرفته است که باید اصلاح شود.
دهقانی تصریح کرد: مجلس به دنبال اصلاح عوارض است و برخی دستگاه‌های اجرایی که درزمینهٔ ساخت و سازو ارائه خدمات فعالیت دارند طبق قانون باید بخش از اراضی خود را به‌عنوان سرانه‌های خدمات در اختیار شهرداری قرار دهند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه دولت و دستگاه‌های دولتی در ارائه خدمات نباید درآمد محور باشد، اظهار داشت: متاسفانه بیشترین مشکلات ما در بخش اقتصاد به خاطر تصدی ۸۰ درصدی دولت بر این بخش می‌باشد.
وی ادامه داد: اگر اقتصاد، زمین و امکانات به بخش خصوص داده شود پیشرفت‌های خوبی را در این بخش شاهد خواهیم بود که این امر سبب افزایش تولید و اشتغال شده و مشکلات مهمی را از جامعه بر طرف می‌کند و دولت نیز با اخذ مالیات می‌تواند امور را اداره کند.
دهقانی با بیان اینکه تعامل و همکاری بیشتری در جهت رونق اقتصادی بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باشد، ابراز داشت: دستگاه‌های دولتی نباید به خاطر زمین هزینه‌های زیادی را از بخش خصوصی دریافت کنند بلکه باید به خاطر امکاناتی که به این زمین‌ها می‌رسانند پول دریافت کنند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی دستگاه‌ها سرانه خدماتی خود را به شهرداری‌ها پرداخت نکرده‌اند، گفت: این حق مسلم شهرداری‌ها است و این حق باید احصا شود.
وی بابیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی که آن‌ها نیز خدماتی به مردم ارائه می‌دهند نیز باید تابع قانون باشند، افزود: نمایندگان مردم در مجلس در این امر ورود خواهند کرد چراکه حسن اجرای قوانین و نظارت بر اجرای قوانین یکی از وظایف ذاتی نمایندگان مجلس جهت احقاق حقوق مردم است.
دهقانی در پایان تأکید کرد: باید کارگروهی تشکیل شود و اگر در طول این چند سال سهم شهرداری توسط دستگاه‌های دیگر پرداخت‌نشده، پرداخت تا شهرداری بتواند در ارائه خدمات بهتر به مردم بیشتر تلاش کند.
ارسال نظرات