خبرهای داغ:
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی از پرداخت وام اشتغال به ۶۲ خانواده مددجو خبر داد و گفت: خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از اولویت‌های این نهاد است.
کد خبر: ۸۹۸۴۱۰۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبر نگار بسیج از میامی،

حمدمهدی اصغری در نشست خبری ظهر یکشنبه خود با حضور اصحاب رسانه به میزبانی اداره کمیته امداد میامی، ضمن تأکید بر این که این نهاد محصول آرمان‌های انقلاب است، در بیان اقدامات انجام‌شده اخیر به خصوص در زمینه خودکفایی گفت: در ۹ ماه گذشته ۶۲ خانوار با دریافت وام اشتغال، خودکفا شدند و این در حالی است که هم‌اکنون ۹ درصد جمعیت شهرستان معادل دو هزار و ۶۰۳ خانوار که سه هزار و ۸۴۲ نفر را دربرمی گیرد، تحت پوشش هستند که سرپرست ۹۸۴ خانواده‌ را زنان تشکیل می دهند.

وی همچنین درباره خانواده‌های دریافت‌کننده کمک معیشت نیز افزود: از مجموع تعداد تحت پوشش، یک هزار و ۴۹۸ خانوار کمک معیشت دریافت می‌کنند که یک هزار و  ۱۳۶نفر از این جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند، همچنین مبلغ کمک‌های صورت گرفته برای این افراد ۷۳۰ میلیون تومان بوده که مازاد یارانه‌ها نیز به آن افزوده‌شده است.

۱۲۷طرح اشتغال‌زایی اجرا شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی در بیان سایر فعالیت‌های حول محور اشتغال ابراز داشت: از ۳۰۳ طرح شغلی که مورد نظارت قرار می‌گیرند در طول امسال ۱۲۷ مورد به اجرا درآمده اند که از این میان ۱۰ مورد در حوزه کشاورزی، ۵۶ مورد در بخش دام‌پروری، دو مورد در حوزه صنایع‌دستی و ۵۹ مورد نیز فعالیت صنفی و خدماتی هستند.

اصغری اقدامات دیگر مربوط به اشتغال را نیز برشمرد و گفت: در حوزه فنی و حرفه‌ای ۲۲۵ نفر آموزش‌دیده‌اند. ضمن اینکه امسال شش دستگاه وانت نیز به خانواده‌های مددجو تحویل داده‌شده است.

وی با اشاره به اعتبارات نیز افزود: تعداد اعتبارات پرداخت‌شده در طرح اشتغال ۷۱ و در حوزه امدادی ۵۶ مورد بوده و ۱۴۱ مورد نیز با عنوان وام کارگشا پرداخت‌شده که در مجموع معادل ۵۱۹ میلیون تومان است و این در حالی است که وام‌های کمیته امداد به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

۴۸۱نفر تحت پوشش درمانی کمیته امداد میامی هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی در ادامه گزارش خود، به آمار حوزه درمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این حوزه ۴۸۱ نفر تحت پوشش هستند که ذیل طرح بیمه های اجتماعی، از این تعداد به ۱۳۸ نفر در خانواده‌های دارای شرایط، حق بیمه پرداخت می‌شود.

اصغری بابیان این‌که یکی از برنامه‌های در حال اجرا مربوط به سوءتغذیه است، گفت: طی این طرح کمیته امداد با کمک مراکز بهداشتی و درمانی به شناسایی فرزندان مبتلا در خانواده‌های بی بضاعت می‌پردازد که در طول این فرایند تاکنون ۳۰۹ کودک مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر آن‌که حوزه حمایت و سلامت خانواده، پس از بحث اشتغال و خودکفایی مهمترین فعالیت کمیته محسوب می‌شود، افزود: در حیطه سلامت هم مانند اشتغال، مراحل مشخصی وجود دارد، به این معنا که علاوه بر پرداخت تسهیلات، پس از آموزش های لازم، در انتها نیز نظارت بر اجرا صورت می گیرد.

۳۰۴دانش‌آموز تحت حمایت هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی همچنین با اشاره به فعالیت های فرهنگی این نهاد از انجام ۲۳ مشاوره قضایی، شغلی، خانواده و تحصیلی نیز خبر داد و اظهار داشت: تعداد دانش آموزان مورد حمایت ۳۰۴ نفر و دانشجویان ۴۲ نفر  هستند از سوی دیگر ۲۵ خانواده زندانی نیز شناسایی شده اند.

اصغری با بیان اینکه در سالجاری ۲۳مورد پرداخت جهیزیه و هدیه ازدواج در این شهرستان رقم خورده است، تاکید کرد: در واحد فرهنگی ۶۸۱ مورد آموزش خانواده ها و ۴۲ مورد اعزام به سفر عتبات نیز به اجرا درآمده است و در حوزه فعالیت امربه معروف نیز ۴۴ مورد کارگاه آموزشی در میامی دایر شد.

وی با بیان اینکه شش هزار و ۴۵۰صندوق صدقات در میامی وجود دارد، تاکید کرد: این صندوق ها درآمدی ۱۱۳ میلیون تومانی را برای کمیته امداد میامی به همراه آورده اند، همچنین ۵۱۸میلیون تومان نیز درآمد زکات کمیته امداد و ۱۵۸میلیون نیز درآمد ایتام بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها