با بهره برداری از تصفیه خانه آب آشامیدنی شهید تهرانی؛
خبرگزاری بسیج: تصفیه خانه آب آشامیدنی روستایی شهید تهرانی شهرستان ری به روش نانو فیلتراسیون، ۲۰۰ هزار جمعیت روستایی این شهرستان را زیر پوشش قرار داده است.
کد خبر: ۸۹۸۴۰۵۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در مراسم افتتاح این پروژه با مقایسه نسبت جمعیت در شهرستان های استان تهران با سایر استانها، گفت: جمعیت روستایی در اغلب شهرستان های تهران بیش از جمعیت شهری سایر شهرستان های کشور است و به همین خاطر اجرای این پروژه ها عادی به نظر می رسد. در استان های دیگر که شهرستان ها کوچک هستند،  از جمعیت 150 هزار نفری این شهرستان ها 40000 نفر روستایی و 110 هزار نفر شهری هستند این در حالی است که روستاهای شهرری 150 هزار نفر جمعیت دارد و با احتساب 50 هزار نفر اتباع  کشور افغانستان جمعیت روستایی شهرری 200 هزار نفر است و برای همین این کار کار بزرگی است.

در روستاها وضعیت آب آشامیدنی پیش از این خوب نبود و نیاز به اجرای یک پروژه جامع برای آبرسانی به این مناطق احساس می شد و به همین دلیل این پروژه توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام شد.

 وی اقدام انجام شده را قابل تقدیر خواند و گفت: امروز با در اولویت قرار گرفتن تامین آب مردم در سراسر کشور، تقریبا اکثر شهرهای ما از آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده برخوردار هستند و برای این امر در برخی مواقع تا ۱۵۰ کیلومتر آب از شهرستانی به شهرستان دیگر انتقال سافته است و نظام جمهوری اسلامی خود را موظف به ارائه خدمت شایسته به مردم می داند.

  بر اساس این گزارش، احداث مخازن ذخیره آب به حجم پنج هزار مترمکعب وانتقال هفت کیلومتر خط انتقال آب و آبرسانی به حدود ۳۰ روستا در شهرستان ری، از مشخصات این طرح عمرانی است.

مدت زمان اولیه اجرای این طرح ۳۲ماه بوده و با در نظر گرفتن احداث دو مخزن ذخیره به ظرفیت 4000 متر مکعب، احداث ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 150 لیتر در ثانیه، مخزن ذخیره 500 مترمکعبی و دیوار کشی بالغ بر 120 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه صرف شده است.

 

 

ارسال نظرات