خبرگزاری بسیج: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان فیروزآبادی شهرستان ری گفت: امید به زندگی در چهار دهه اخیر بیش از ۲۵ سال افزایش پیدا کرده است و۵۰ درصد مردم کشورمان بیش از ۷۰ سال عمر می کنند.
کد خبر: ۸۹۸۴۰۵۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ ایرج حریرچی افزود: پیش از این مرگ و میر زیر ۵۰ سال را در مرگ های زود رس طبقه بندی می کردیم، اما اکنون مرگ و میر زیر ۷۰ سال جزو مرگ های زودرس تلقی می شود و حدود ۵۰ درصد از مردم ما تا بالای ۷۰ سالگی عمر می کنند، با افزایش امید به زندگی مردم و کنترل بیماری های واگیردار، بیماری های غیر واگیرداری که بیماری های سنین پیری هستند، شیوع پیدا می کند و برای مقابله با این بیماری ها باید خدمات مراقبتی افراد میانسال و کهنسال را افزایش دهیم.

وی گفت: در حال حاضر جمعیت خانوار از ۵ نفر در هر خانوار به ۳/۳ نفر کاهش پیدا کرده و میزان روستانشینی و شهرنشینی معکوس شده است. این در حالی است که در گذشته بالای ۷۰ درصد جمعیت ایران روستانشین بوده اند، اما اکنون زیر ۲۵ درصد در روستاها زندگی می کنند و به همین دلیل نظام مراقبت های بهداشتی و درمانی ما و مراقبت از بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و نیز مراقبت از کهنسالان و افراد ناتوان را باید افزایش دهیم و لذا افزایش تخت های بیمارستانی و از آن مهم تر مراقبت از بیماری های مزمن در منزل بسیار اهمیت یافته است.

حریرچی در خصوص تعداد تخت های بیمارستانی در کشور گفت: در حال حاضر ۱۲۸ هزار تخت بیمارستانی خصوصی و دولتی در کشور داریم، که حدود ۲۴ هزار تخت در طرح تحول سلامت یا اضافه و یا جایگزین شد.

 

 

ارسال نظرات