برای نخستین بار در کشور؛

تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به روش نانو فیلتراسیون در شهرستان ری بهره برداری شد

خبرگزاری بسیج: تصفیه‌خانه آب آشامیدنی روستاهای شهرستان ری «شهید تهرانی»، به روش نانو فیلتراسیون برای نخستین بار در کشور در شهرستان ری مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۸۴۰۵۲
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو در حاشیه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب آشامیدنی روستاهای شهرستان ری، اظهار داشت: بخشی از آب مصرفی کشور این روزها به‌صورت پساب وارد طبیعت می‌شود که باید تصفیه شود و دوباره به چرخه مصرف بازگردد.

قائم‌مقام وزیر نیرو به پدیده فرونشست دشت‌ها در نقاط مختلف کشور، اشاره کرد  و گفت: بر اساس آمارها، مصرف آب در ایران بالا است و رکورد فرونشست در جهان نیز مربوط به تهران بوده که از ۱۷ سانتی‌متر در سال ۸۷ به ۳۶ سانتی‌متر در سال ۹۲ رسیده است و این روند ادامه دارد که نیازمند توجه مردم و مسئولان است.

 وی گفت: قائم‌مقام وزیر نیرو افزود: پساب فاضلاب‌های صنعتی باید تصفیه شود و سپس به چرخه استفاده بازگردد و اگر به این امر توجه نداشته باشیم، بخش‌های دیگر نظیر کشاورزی نیز به خطر می‌افتند.

تصفیه‌خانه آب آشامیدنی روستاهای شهرستان ری «شهید تهرانی» با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو، استاندار تهران، معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل آبفار استان تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

ارسال نظرات