خبرهای داغ:
با حضور استاندارکرمانشاه، طرح گازرسانی به ۱۹ روستای شهرستان اسلام آبادغرب به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۸۴۰۴۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اسلام آباد غرب، طی سفر یکروزه استاندار کرمانشاه به شهرستان اسلام آباد غرب طرح گازرسانی به ۱۹ روستای این شهرستان به صورت نمادین در روستای «چالاو بکر» افتتاح و به بهره برداری رسید.
 
 
 اعتبار هزینه شده برای این طرح  ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان بوده و طی آن ۱۹ روستای مذکور از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.
 

طی این مراسم بصورت نمادین مشعل گاز روستای «چالاو بکر» روشن شد تا بهره برداری از این طرح گازرسانی رسما آغاز شود.
 
استاندار کرمانشاه در این مراسم ضمن تقدیر از نماینده مردم این شهرستان  گفت: مدیریت هماهنگی در شهرستان اسلام آباد غرب وجود دارد که حتما به توسعه شهرستان کمک می کند.
 
 
 
  هوشنگ بازوند ضمن تقدیر از مدیرعامل و مجموعه شرکت گاز استان کرمانشاه افزود:  شرکت گاز به خصوص در دوره تدبیر و امید کار عمده ای در بحث گازرسانی انجام داده است و در چند سال گذشته به اندازه این ۴۰ ساله در بحث گازرسانی روستا ها کار انجام شد.
 
 
 
  وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما در استان رسیدگی به امور زلزله زدگان است و امیدواریم بتوانیم این شوک قوی اقتصادی را جبران کنیم.
 

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این شوکی که کمتر از ۲۰ ثانیه ۵ هزار میلیارد خسارت وارد کردف را جبران کنیم و بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.
 

 

بازوند با بیان اینکه ما در این زلزله ۱۰۲ هزار خانه را بازسازی  می کنیم، گفت: در زمینه اشتغال زایی هم دولت اقدام خوبی انجام داد و ۶۰۰ میلیارد از صندوق ذخیره ملی و ۶۰۰ میلیارد هم بانکها در مجموع ۱۲۰۰ میلیارد تومان در بخث اشتغالزایی اختصاص داد.
 
 
 
 فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در این مراسم گفت: یکی از اقدامات خوب دولت گازرسانی به روستاها بر اساس بند قاف بوده است.
 
 
 
وی افزود: در سال 93 فقط 9 روستا در شهرستان گاز داشتند که با بهره برداری از این پروژه تعداد روستای های گازدار به 67 روستا می رسد.
 
 
 فرماندار شهرستان اظهار کرد: در حوزه های مخلف من جمله؛ سرانه کتابخانه، سرانه کانون پرورش فکری، سرانه فضای ورزشی و ... رشد و توسعه شهرستان خوب بوده و در حوزه بهداشت 19 پروژه از سال گذشته آغاز شده که امروز 3 مرکز سلامت بهداشتی و مابقی در سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی با اشاره به رفع مشکلات مسکن مهر اسلام آبادغرب گفت: پاسگاه انتظامی، مجموعه ورزشی با چمن مصنوعی، کتابخانه، مسجد با 80 درصد پیشرفت و راه دسترسی آن 3 میلیارد توسط دوسط تخصیص یافته و پیمانکار آن مشخص و خاکبرداری اولیه صورت گرفته است.
 
 
 
کریمی گفت: مردم روستای چالاو بکر چهره های علمی و دانشگاهی و افراد تحصیلکرده زیادی را تحویل اجتماع داده و در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده اند و در زلزله اخیر بیشترین آسیب روستایی مربوط به این روستا بوده که 114 واحد تخریبی نوع یک و مابقی تعمیری نوع 1، 2 و 3 برآورد شده اند.
 
 
 
فرماندار شهرستان با تشکر از حضور فعال استاندار در ایام اربعین و زلزله اخیر در بین مردم عنوان کرد: استاندار محترم شب زلزله در تهران بودند اما با خودرو خود را استان می رسانند و در همان شب زلزله ساعت 4 شب از بیمارستان اسلام آبادغرب بازدید نمودند و چندین بار از مسکن مهر بازدید نموده و با تمام توان پیگیر مشکلات زلزله زدگان هستند.
 
 
 
کریمی همچنین از همراهی و همدلی حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در راستای خدمت به مردم تقدیر و تشکر نمود

ارسال نظرات