رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تفاوت مراجعه سالانه مردم این شهرستان به پزشک در مقایسه با سطح کشور خبر داد و گفت: شاهرودی‌ها دو برابر سرانه کشوری به پزشک مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۸۳۹۵۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا چمن در نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ضمن بیان اینکه ازدیاد مراجعه به پزشک در شهرهای تحت خدمات این دانشگاه به‌وضوح دیده می‌شود، تأکید کرد: بیش از پنج‌تا شش بار مراجعه سالانه به پزشک در شاهرود، در مقایسه با آمار کشوری که دو تا سه بار اعلام‌شده نشان می‌دهد توجه به افزایش سوادبهداشتی و اصول پیشگیری و به‌ویژه خودمراقبتی از جمله نیازهای اساسی سلامت جامعه و از وظایف مشترک جامعه پزشکی و اصحاب رسانه است.
وی با تاکید بر اینکه افزایش خود مراقبتی مراجعات غیرضروری مردم به پزشک را کاهش خواهد داد، تصریح کرد: مراجعاتی که علاوه بر افزایش هزینه های درمان و مصرف دارو مانع از رسیدگی به بیماران واقعی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن اشاره به مراجعات بالا و شبانه روزی به اورژانس بیمارستان‌ها به‌عنوان یکی از چالش های این دانشگاه، در بیان آمار دیگری اظهار داشت: اورژانس بیمارستانی ما روزانه ۷۰۰ مراجعه‌ کننده دارد که قرار داشتن در مسیر ترافیک جاده‌ای خصوصا محور مواصلاتی تهران-مشهد حجم مراجعات این بخش را افزایش داده است.
چمن همچنین با یادآوری اینکه بیش از ۵۰ درصد مساحت و بین ۳۷ تا۴۰ درصد جمعیت استان سمنان تحت پوشش این دانشگاه قرار دارد، تصریح کرد: ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی ما با ۱۵ دستگاه آمبولانس بالای ۱۰سال نیاز به نوسازی وآمبولانس جدید دارد.
وی در ادامه به تعداد بالای اعضای هیئت‌علمی به نسبت دانشجویان در این شهر اشاره کرد و گفت: در دانشگاه های علوم پزشکی کشور درازای هر ۱۱ دانشجو و در شاهرود به ازای هر ۱۴ دانشجو یک عضو هیئت‌علمی وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود سپس به آمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز پرداخت و ابراز داشت: ۲۷ درصد دانشجویان علوم پزشکی کشور بدون احتساب دکترا تحصیلات تکمیلی دارند، اما در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود علیرغم قدمت نه‌چندان زیاد، هفت درصد از مجموع را دانشجویان تحصیلات تکمیلی دربرمی گیرند.
چمن در پایان با تأکید بر آمار مذکور افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شاهرود، جای پیشرفت زیادی وجود دارد و برای توسعه در شاخص‌های کیفی باید اقدامات مؤثرتری انجام گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها