مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی "ما می‌توانیم" را شعار اصلی انقلاب اسلامی دانست و افزود: حضرت امام خمینی(ره) به ما آموخت که "ما می‌توانیم" و این را هم ثابت کردیم ولی امروز این مهم مورد غفلت گرفته است، عدم اعتماد به باور " ما می‌توانیم" جامعه را به انحطاط و وابستگی می‌کشاند.
کد خبر: ۸۹۸۳۸۴۵
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی؛ با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مفاهیم دینی اسلام و آیات قرآن است، گفت:  اسلام، مردم و ولایت فقیه سه رکن اساسی انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام شکل گرفته است به نقش مردم در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی افزود: اگر حضور مردم در صحنه نبود بی‌شک این پیروزی حاصل و تا به امروز استمرار پیدا نمی‌کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر توجه حضرت امام خمینی(ره) به نقش مردم در ایجاد حکومت جمهوری اسلامی گفت: حضرت امام همیشه در دوران مبارزات انقلابی به نقش مردم توجه داشت و همیشه در سخنانشان از مردم می‌خواستند که در صحنه باشند و همیشه می‌فرمود«اگر مردم در صحنه نبودند ما نمی‌توانستیم کاری کنیم». حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم تشکیل حکومت اسلامی با رأی مردم صورت گرفت.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد بابیان اینکه مردم نقش حقیقی و تعیین‌کننده در انقلاب دارند، تصریح کرد: این مردم بودند که حضرت امام خمینی(ره) را به ایران آوردند و حکومتی بر مبنای مردم‌سالاری دینی در این کشور حاکم کردند و در طول این چهار دهه که از عمر بابرکت انقلاب می‌گذرد با رأی این مردم است که مسئولین نظام انتخاب می‌شوند.

حضور مردم در صحنه‌های سیاسی تثبیت‌کننده جریان انقلاب

وی افزود: حضور مردم در صحنه‌های سیاسی تثبیت‌کننده انقلاب و نظام اسلامی بوده است، حضور مردم در پای صندوق‌های انتخاباتی در دنیا کم‌سابقه است این مردم هستند که نقش تأثیرگذاری در جریان انقلاب دارند و در حقیقت این حضور مردم هم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است چراکه تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها شاهد برگزاری انتخابات نمایشی در کشور بودیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت رژیم شاهنشاهی این آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بودند که در تعیین سرنوشت کشور نقش داشتند و هرکسی که مورد تائید سفارت آمریکا یا انگلیس بود به مجلس راه می‌یافت، حتی شاه هم با حمایت و انتخاب آنان در رأس حکومت قرار گرفت.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد گفت: یکی از دلایلی که باعث شد مردم انقلاب را شکل دهند، این بود که می‌خواستند خود سرنوشتشان را رقم بزنند، این حضور در صحنه و تعیین سرنوشت بود که به ملت ایران هویت بخشید.

وی افزود: در صحنه‌های مختلف ملت ایران پشتیبانی و حمایت خود را از نظام اسلامی ثابت کرده‌ است و در راهپیمایی‌های متعدد با حضور میلیونی خود بار دیگر تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب خواهند داشت، و در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز بار دیگر در تائید نظام جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بابیان اینکه ملت ایران همیشه پشتیبان نظام بوده‌اند، گفت: ملت ایران در برهه‌های مختلف حمایت و پشتیبانی خود را از نظام و ولایت فقیه اعلام کرده‌اند و در حماسه 9 دی 88 و 13 دی امسال ثابت کردند که در مقابل دشمنان این نظام خواهند ایستاد.

وی افزود: همه مردم ایران در عمق وجود اعتقاد و عشق به اسلام دارند و این اعتقادات دینی باعث این حضور همیشگی شده است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد اسلام و ولایت را دو عامل اصلی پایبندی مردم به‌نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: اسلام حلقه وصل تمام اقوام و گروه‌ها است و باعث شده تا اقشار مختلف مردمی همیشه در همه صحنه‌ها حضوری پررنگ در دفاع از اسلام و انقلاب  داشته باشند.

آتش زدن پرچم ایران در اغتشاشات اخیر مردم احساسات مردم را جریحه‌دار کرد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بابیان اینکه ملت ایران ارق ملی و عشق به وطن دارند، گفت: در اغتشاشات اخیر هم این آتش زدن پرچم ایران که نماد ملی ما بود مردم را جریحه‌دار و وارد صحنه حمایت از نظام کرد و ما بایستی این نمادهای ملی را که با عمق وجود ما عجین شده است را تقویت کنیم.

وی با اشاره به نقش اثرگذار رهبری انقلاب در استمرار انقلاب اسلامی گفت: رهبری مدبر، حاکم و بصیر یکی دیگر از رموز استمرار نظام اسلامی است، حضرت امام خمینی(ره) این ویژگی‌ها را داشتند و امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی از چنین ویژگی‌هایی برخوردار هستند و اگر برکت وجود رهبری نبود امروز ما این امنیت را در کشور نداشتیم.

ایران؛ جزیره ثبات و امنیت  در منطقه

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تأکید بر اینکه وظیفه رسانه تقویت باورها، ارق ملی و استحکام امنیت است، افزود: ایران جزیره ثبات و امنیت  در منطقه است و همه این‌ها به برکت تدابیر و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب است؛ توطئه‌های دشمن در منطقه برای بر هم زدن این امنیت است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: استکبار جهانی داعش را برای بر هم زدن امنیت ایران در منطقه ایجاد کرد. با تضعیف این گروهک تکفیری در سوریه و عراق به واسطه ایستادگی جبهه مقاومت به دنبال ایجاد اسرائیل دیگری در منطقه کردستان عراق بود ولی با عنایت الهی و تدابیر مقام معظم رهبری تمامی این توطئه‌ها هم شکست خورد.

وی تصریح کرد: اکنون استکبار جهانی پس از پایان سیطره داعش در عراق و سوریه به دنبال این است تا این گروهک تکفیری را به افغانستان منتقل کند و توطئه‌های دیگری را در منطقه برای براندازی نظام اسلامی ایجاد کند.

در برجام  بدعهدی آمریکا برای دنیا ثابت شد

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به عدم تعهد آمریکا به برجام گفت: دشمنی آمریکا امروز برای ملت ایران ثابت شده است، در برجام چهره واقعی استکبار جهانی برای ما مشخص شد و با تجربه برجام باید تلاش کنیم که هوشیارانه در مقابل توطئه دشمنان بایستیم و بدانیم تنها راه پیروزی استقامت و پایداری است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: دشمن اکنون در عرصه جنگ فرهنگی و اقتصادی وارد میدان شده است و با تمام ابزار و امکانات برای تضعیف باورها و اعتقادات دینی ما به‌ویژه نسل جوان تلاش می‌کند، برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن باید مساجد را تقویت کنیم و در جنگ اقتصادی هم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مسئولان تنها شعار ندهند که جوانان را باور دارند بلکه در رفتار و عمل نیز از ظرفیت نیروی جوان کشور استفاده کند و به آنان اعتماد کند؛ حضرت امام خمینی(ره) هم به جوانان اعتماد کرد و نتیجه شد پیروزی در جنگ تحمیلی 8 ساله، اگر جوانان را باور کنیم تولید ما رونق می‌گیرد و مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: الزامات لازم در حوزه اقتصاد توسط دولت، مجلس و مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود، دولت با حمایت از تولید داخل و پرداخت تسهیلات با سود پائین و کاهش تعرفه مالیات از تولیدکنندگان حمایت کند و مجلس نیز با تدوین قوانین در رفع قوانین دست و پاگیر این حوزه تلاش کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خطاب به کسانی که دل به بیگانگان برای رفع مشکلات کشور بسته‌اند، گفت: بدانیم که دشمن به دنبال گره‌گشایی از مشکلات ما نیست و همیشه به دنبال بهانه‌تراشی و اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران بوده‌اند. به اروپایی‌ها هم نمی‌توان اعتماد کرد هرگز حمایت از آمریکا را بر حمایت از ما ترجیح نمی‌دهند چراکه هر دو دارای یک تفکر و آن هم تفکر لیبرال دموکراسی هستند.

تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات عمل به منویات مقام معظم رهبری است

 وی افزود: تعامل با دنیا باید داشته باشیم اما تعاملی که برای ما مفید باشد نه اینکه در این تعامل کشورهای زورگو و مستکبر بخواهند منافع ما را چپاول کنند؛ تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات عمل به منویات مقام معظم رهبری است که مردم در عمل ثابت کردند که پیرو این منویات هستند دولت و مسئولان هم باید عمل کنند.

توان دفاعی و قدرت نظامی ایران دشمن را پای میز مذاکره آورد

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تصریح کرد: در حوزه دفاعی دشمن می‌خواهد ما ملتی ضعیف باشیم، این توان دفاعی و قدرت نظامی ایران بود که دشمن را پای میز مذاکره آورد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بابیان اینکه عمل به منویات رهبری تنها راه برون‌رفت از تمامی مشکلات است، گفت: می‌دانیم که مشکلات یک‌شبه به وجود نیامده است ولی باید اثراتی را شاهد باشیم که مشکلات در حال رفع هستند.

"ما می‌توانیم"؛ شعار اصلی انقلاب اسلامی

وی "ما می‌توانیم" را شعار اصلی انقلاب اسلامی دانست و افزود: حضرت امام خمینی(ره) به ما آموخت که "ما می‌توانیم" و این را هم ثابت کردیم ولی امروز این مهم مورد غفلت گرفته است، عدم اعتماد به باور " ما می‌توانیم" جامعه را به انحطاط و وابستگی می‌کشاند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تصریح کرد: آقایانی که دم از آمریکا می‌زنند چرا از آمریکا نمی‌پرسند چه منافعی در خلیج‌فارس دارید؟ جمهوری اسلامی ایران در کنار مرزهای جغرافیایی خود منافع ندارد؟

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بابیان اینکه انقلاب اسلامی تحولات بزرگی را در دنیا به وجود آورد و باید دستاوردها و تحولات آن در جامعه تبیین شود، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جزء فقر و فلاکت چیز دیگری در جامعه عینیت نداشت، نمی گوئیم امروز مشکل نداریم ولی همین مشکلاتی هم که داریم باید رفع شود.

وی افزود: حکومت ستم‌شاهی به‌مانند ظرف گل‌آلود پر از تباهی و فساد بود ولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون ظرف پاک پر از آبی است که کوچک‌ترین ایرادات هم در آن خود را نشان می‌دهد.

مسئولان ساده‌زیستی را سرلوحه کارشان قرار دهند

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تصریح کرد: مسئولان کشور بایستی این ضعف‌ها را رفع کنند، مردم ما مسئولانی ساده‌زیست می‌خواهند که دغدغه رفع مشکلات ملت را داشته باشد، مسئولان ما باید به اسلام عمل کنند و مانند حضرت علی(ع) ساده‌زیستی را به‌عنوان مسئولان جامعه اسلامی سرلوحه خود قرار دهند، هرکجا ما به اسلام عمل کردیم موفق بوده‌ایم و هر جا ضربه خورده‌ایم جایی بوده که به اسلام پایبند نبوده و به آن عمل‌نکرده‌ایم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه مسئولان بی‌منت و چشم‌داشت برای رفع مشکلات جامعه تلاش داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در میان مردم حضور پیدا کنند و درد دل آنان را گوش دهند نه اینکه حصاری بین خود و جامعه بکشند، این یعنی حاکمیت دینی که ما با آن فاصله داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات