همزمان با ایام یوم الله دهه فجر، کتاب «دارساوین » خاطرات فتح الله جعفری با اجرای علیرضا بهرامی و بهرام سروری نژاد در برنامه روبه روی ماه شبکه آموزش روایت می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۳۷۹۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  پایگاه خبری سوره مهر، این برنامه کتابخوانی که روایت تصویری آثار است از ساعت ۲۳امشب و به مدت شش شب از شبکه آموزش اختصاص به کتاب دارساوین خاطرات فتح الله جعفری نوشته سعید علامیان اختصاص دارد. 

 «دارساوین» اثری مستند در حوزه خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که در آن خاطرات سردار فتح‌الله جعفری نوشته شده است. این کتاب در بردارنده خاطرات شفاهی و بر اساس متن یادداشت‌های روزانه وی و به صورت پرسش و پاسخ تدوین شده است.
«دارساوین» خاطرات جالبی از نحوه استقرار امام خمینی(ره) در قم و زمان انتقال ایشان به بیمارستان قلب تهران را در بر دارد. همچنین خاطراتی درباره استقرار ایشان در ساختمانی واقع در خیابان دربند در فروردین سال 1359 بیان شده که پیش از این منتشر نشده بود.
بخش بعدی کتاب مربوط به خاطرات سردار جعفری همراه با گروه 64 نفری در منطقه کردستان است که وی به همراه این گروه در ستون‌کشی‌هایی که صیاد شیرازی برای پاکسازی این مناطق انجام می‌داد، همراه شدند. خاطرات اسیر شدن آنها در کردستان برای پاکسازی مناطق، از جمله خاطرات جذاب کتاب است.
لازم به ذکر است؛ کتاب بر ساختار بنا شده است؛ به این معنی که در بخش نخست خاطرات و دست‌نوشته‌های روزانه جعفری از وقاعی مختلف نقل شده و در بخش دوم پرسش و پاسخ میان راوی و نویسنده کتاب برقرار شده که در درک لحظات مختلف و دانستن از جزئیات بیشتر به مخاطب کمک فراوانی می‌کند.
بریده‌ای از کتاب:
 مردد هستم که آیا با اعضای دفتر امام خداحافظی کنم و یا بدون سروصدا و آرام آنجا را ترک گویم. این 7 ماه و چند روزی که در بیت امام خمینی در قم، بیمارستان قلب و حالا جماران بودم احساس می‌‌کنم که یک شخصیت کاذب پیدا کردیم. چهره نورانی امام و احترام به امام، خود به خود فضاها را احاطه کرده و اینکه ما همه را کنترل می‌‌کنیم تا به امام برسند، برایمان ایجاد یک خودبزرگ‌‌بینی توخالی کرده است. لذا از مدتی قبل تصمیم گرفتم که اینجا را ترک و با همه امتیازی که دارد به کردستان بروم، تا هم خودم را و توانایی‌‌هایم را ارزیابی کنم و هم اینکه در کنار دیگران رشد کاذب نداشته باشم. ما همه فدایی امام و انقلاب اسلامی هستیم. چون امام هم خودش را فدای اسلام و خدا می‌‌داند. این فداکاری در صحنه‌‌ای مثل کردستان نیز است، که صحنه‌‌ای واقعی است. با همه علاقه‌‌ام به امام و انگیزه‌‌ام به بیت آن شخصیت بی‌‌نظیر جهان اسلام و علاقه شخصی که به این امام عزیز از 11 سالگی تاکنون که وارد 22 سالگی شدم دارم، امام محبوب را ترک می‌‌کنم. البته ظاهری و به فرمان او برای حفظ میهن و خدمت به ملت مسلمان ایران. آن هم فقط برای رضای خدا، برای فرمان الهی به قم برمی‌‌گردم؛ تا بار دیگر به عنوان ملاقات‌‌کننده شخصیت واقعی خودم و به عنوان یک نفر مثل بقیه مردم به دست‌‌بوسی امام برگردم. البته اگر زنده ماندم. خداوند این امام عزیز را حفظ فرماید.
لباس را عوض کردم. لباس شخصی پوشیدم. جیپ شهباز آبی‌‌‌‌رنگ را که تحویلم است، برداشتم و آرام به سوی قم حرکت کردم.

گفتنی است برنامه تلویزیونی «رو به روی ماه» به تهیه کنندگی و کارگردانی داوود آجرلو هر هفته به یک کتاب اختصاص دارد و در هر هفته یک بازیگر یا گوینده توانا، کتاب را به صورت تصویری اجرا می‌کند.
 
برای خرید نسخه الکترونیک اینجا کلیک کنید.
 
برای خرید نسخه چاپی اینجا کلیک کنید.

 
ارسال نظرات