خبرهای داغ:
فرماندار قزوین گفت: توسعه و تقویت منابع کتابخوانی می‌تواند در افزایش فرهنگ اجتماعی و عمومی خانواده‌ ها مؤثر باشد.
کد خبر: ۸۹۸۳۶۳۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، سیدعلی موسوی در دیدار با رئیس اداره کتابخانه های شهرستان قزوین اظهار کرد: غنی سازی منابع کتابخانه ها از شاخص های حضور افراد و احترام به تمامی تفکرات است .
وی افزود: توسعه و تقویت منابع کتابخوانی می‌تواند در افزایش فرهنگ اجتماعی و عمومی خانواده‌ ها مؤثر باشد.
فرماندار قزوین اضافه کرد: در توسعه فرهنگ مطالعه، رفع موانع و مشکلات کتابخانه عمومی، تقویت همه جانبه جهت اجرای برنامه های ترویجی مطالعاتی و توجه به آموزش و اشتیاق کودکان و نوجوانان به حضور در کتابخانه ها و به طبع آن سوق دادن به سوی کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد.
موسوی ادامه داد:کتابخوانی موضوعی دقیق و ظریف است بنابراین اگر بتوانیم طعم شیرین مطالعه را به کودکان و نوجوانان بچشانیم، در ترویج فرهنگ کتابخوانی موفقیت بیشتری کسب می کنیم.
وی عنوان کرد: امروزه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی و عصر ارتباطات ، فضای مجازی و مفاهیم آن به یکی از اصول جدا شدنی زندگی روزمره افراد جامعه تبدل شده است.
فرماندار قزوین تصریح کرد: با توجه به این مهم اگر برنامه ریزی دقیق و منسجمی در حیطه کتابخوانی داشته باشیم ما را به سمت افزایش بهره وری سوق می دهد.
موسوی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی موجب می شود در راستای افزایش آگاهی عمومی جامعه و بالابردن سطح سواد جامعه، موفق عمل کنیم.
اهدای یکهزار جلد کتاب به کتابخانه ها از سوی فرماندار قزوین
وی خاطرنشان کرد:موقعیت به دست آمده در عصر جدید که از آن نام به فضای مجازی یاد می شود علی رغم اینکه در توسعه و رواج انتقال مفاهیم تاثیر گذار است، می تواند به تهدید و معضلی اجتماعی تبدیل شود.
فرماندار قزوین اظهار کرد:برنامه ریزی لازم باید صورت گیرد تا نسل جوان و نوجوان جامعه از فرهنگ کتاب و کتابخوانی دور نمانند زیرا این اقدام موجب می شود عدم آگاهی عمومی جامعه و پائین آمدن نرخ کتابخوانی از شهر قزوین دور باشد.
موسوی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، استاندار قزوین هم در نامه ای از دستگاه های اجرایی خواسته در تقویت کتابخانه های عمومی همکاری لازم را داشته باشند.
وی ضمن اهدای یکهزار نسخه کتاب به اداره کتابخانه های عمومی یادآور شد:کتب اهدایی می تواند نیاز مطالعاتی مردم را در کتابخانه های عمومی قزوین و علاقمندان به مطالعه مرتفع کند .

1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها