امام جمعه تبریز:

مردم همیشه در صحنه انقلاب از بی عدالتی و تبعیض بیزارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در یادواره شهدای بخش ترکمانچای میانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و سالروز پیروزی انقلاب، گفت: ملت همیشه در صحنه و در مسیر انقلاب و امام (ره) و شهدا، خواهان آرامش بوده و از تبعیض، بی عدالتی، رشوه خواری، اختلاس و پارتی بازی ناراحت و بیزار است.
کد خبر: ۸۹۸۳۵۹۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی بیت نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: در کشور مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال وجود دارد و مسئولان باید برای حل این مشکلات تلاش کنند.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال هاست که شعار اقتصادی می دهند و اعلام هشدار نموده اند که اگر جدی گرفته می شد شاید با چنین مشکلاتی روبرو نمی شدیم و دشمن نیز از این موضوع سوء استفاده نمی کرد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا مانع فراموشی دوران انقلاب، اهداف و آرمان های والای شهداست، یادآوری کرد: باید وصیت نامه شهدا منتشر شود و در اختیار آحاد جامعه از جمله دانش آموزان قرار گیرد که در این راستا آموزش و پرورش وظیفه دارد تا دانش آموزان را با فرهنگ شهید و شهادت، ارزش ها و فرهنگ انقلاب و دوران دفاع مقدس آشنا کند.
حجت الاسلام آل هاشم از صدور بخشنامه توسط وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه دانش آموزان دبستانی حق رفتن به مزار شهدا و دیدار با جانبازان را ندارند، زیرا از نظر روانی برای آن ها مشکل ساز می شود، اظهار تاسف کرد.
وی اضافه کرد: همه دستگاه ها از جمله وزارت آموزش و پرورش وظیفه دارند که خاطرات رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس را نشر دهند زیرا جامعه ما نیازمند این روحیه و تقویت آن است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تجلیل از خانواده های شهدا، برگزاری همایش ها و یادواره هایی به مناسبت گرامیداشت شهدا و تجلیل از خانواده های آن ها، ایجاد نمایشگاه ها و موزه های نظامی در شهرها و بخش های کشور و کاروان راهیان نور را سبب زنده نگهداشتن یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، فرهنگ شهید و شهادت اعلام کرد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: تجلیل از خانواده های شهدا و جانبازان برای تربیت نسل پرافتخار دفاع مقدس باید از اولویت ها باشد.
وی گفت: آمریکا و ایادی استکبار جهانی از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشور و نظام ما دست به کار شده و توطئه های مختلفی مانند ترور شخصیت های ارزشمند و تاثیرگذار و تحمیل 8 سال جنگ بر کشور ما را انجام داده اند.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: این امور نه تنها ملت ما را مایوس نکرده، بلکه آن ها را مقاوم تر و در مسیر راستین انقلاب و امام راحل پابرجا و استوار کرد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به ادامه دشمنی ها علیه ایران برای خاموشی نور اسلام و انقلاب افزود: هر روز شاهد پررنگ شدن برنامه های اسلام و رونق و ترویج آن در دنیا هستیم و باید با وحدت و یکپارچگی و پرهیز از مسائل جناحی و سیاسی، زیر پرچم ولایت در برابر دشمنان بایستیم.
امام جمعه ترکمانچای نیز در این مراسم گفت: انقلابی گری به معنی به فکر معیشت و آسایش و آرامش مردم بودن است.
حجت الاسلام یونس کیانی شاخصه مهم تفکر انقلابی را نترسیدن و فریب نخوردن از دشمن عنوان کرد و افزود: حضرت امام (ره) فریب نخورد و با تفکر انقلابی خود درخت انقلاب را به ثمر نشاند.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز که می خواستند ما فریب دشمن را نخوریم در مذاکرات هسته ای فرمودند من یک انقلابی بوده و دیپلمات نیستم که این یعنی همه ما باید تفکر خود را انقلابی کرده و انقلابی عمل کنیم تا انقلاب و نظام اسلامی ایران استمرار یابد.
امام جمعه ترکمانچای به وجود 25 هزار نفر جمعیت این بخش اشاره کرد و گفت: در این بخش 150 شهید انقلاب و دفاع مقدس داریم که 25 شهید از شهر ترکمانچای و بقیه از روستاها هستند.
حجت الاسلام کیانی شاخص بعدی ترکمانچای را روحیه اقتصادی در منطقه خواند و اظهار کرد: حدود 130 شهید راه سازندگی و وجود شرکت های متخصص سازندگی نه تنها در کشور بلکه کشورهای دیگر برای اجرای پروژه های عمرانی نمود عینی این مطلب است.
وی حضور مردم در دفاع از ولایت و علیه استکبار و استعمار، شرکت حداکثری در نماز جمعه و دیگر امور فرهنگی را از شاخص های فرهنگی این بخش اعلام کرد و گفت: ترکمانچای از نظر فرهنگی و روحیه اقتصادی محروم نبوده بلکه تشنه توجه مسئولان است.
حجت الاسلام کیانی منطقه محروم ترکمانچای را نیازمند توجه به اشتغال جوانان، حمایت ویژه از حوزه کشاورزی و دامداری، جلب و جذب سرمایه گذار برای شهرک صنعتی ترکمانچای با توجه به آماده بودن زیرساخت های آن برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی در منطقه اعلام کرد.
وی گفت: ارتقای شهر ترکمانچای به شهرستان از دیگر خواسته های مهم مردم است که امیدواریم با پیگیرهای انجام شده و حمایت دولت و مسئولان شاهد عملی شدن این آرزوی دیرینه باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار