رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مسئولی که در خانه‌هایی شبیه کاخ‌ زندگی‌ می‌کند درد حاشیه نشین را نمی‌فهمد؛ گفت: عده‌ای انقلابی بودند، میانه راه خسته شدند اما حاضر هم نیستند مسئولیت‌هایشان را رها کنند.
کد خبر: ۸۹۸۳۵۱۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي؛ حجت‌الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در سی و چهارمین نشست میان دوره ای دفتر تحکیم وحدت ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: ورود امام به تهران مانند ورود پیامبر به مدینه بود

قطعا در عصر ما امام تنها رهبر انقلابی بود که در لباس انبیا امد‌ و با صراحت از حاکمیت انبیا سخن می گفت و به همین دلیل مردم پشت سر امام امدند.

وی افزود: عامل اصلی ایجاد این حس در کشور که اسلام قرار است زنده شود و این اسلام ناب نمی تواند با حکومت طاغوت جمع بشود این بود که اغلب مردمی که دنبال انقلاب بودند انگیزه دینی داشتند.

محمدیان تصریح کرد: قبل از انقلاب در فیش‌های حقوقی مستشاران خارجی مشغول در ایران، حق توحش در نظر گرفته می‌شد و چه ذلتی برای مردمی با آن تمدن و فرهنگ بالاتر از وحشی دانسته شدن؟!
وی اضافه کرد: در وزارت علوم آن موقع که در نجات الهی بود یک سالن جلسات بود که حدود ۱۵ مستشار امریکایی در آن بودند و وزارتخانه را می چرخاندند وزیر دو روز می امد امضا می کرد و می رفت، البته وزارت علوم کمترین مستشار را داشت.
محمدیان تاکید کرد: زبان رسمی در سازمان برنامه ریزی و بودجه انگلیسی بود چون کلا مستشارهای امریکایی بودند. این تحقیر ملت بود.
نماینده رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: آن زمان برای ساده ترین کار پزشکی باید مردم به خارج کشور اعزام می شدند، بعد از انقلاب هم تا ده سال هنوز پزشک ها پاکستانی و هندی بودند و مردم ما از نظر علمی حس حقارت داشتند و ما در رتبه بندی ها اصلا حضور نداشتیم.

وی اظهار داشت: مردم معتقد بودند که حاکمیت اسلامی بیاید عزت ملی به همراه خود دارد و ازجهت علمی رشد می کنیم. عمدتا ما خام فروشی داشتیم و کالاها مونتاژ بود و روستاهای ما از امکانات اولیه محروم بودند.
وی افزود: وضع اقتصاد به طور افتضاحی بد بود و مردم از جهت رفاه عمومی و بهداشت در شرایط بسیار سختی زندگی می کردند. مراکز فساد به طور عجیبی بیشتر بود و تهران پر بود از کاباره یا مشروب فروشی. مراکز فساد از کتابخانه ها هم بیشتر بود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها اضافه کرد: رساله امام که احکام و حرف سیاسی نبود اگر در خانه کسی پیدا می کردند آن فرد سالها باید میرفت زندان ولی امروز هر چه می خواهند می کنند و می گویند آزادی نیست!

وی تصریح کرد: عزتی که ملت ما در دنیا و منطقه دارد حاصل این انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به شعار نشست دفتر تحکیم وحدت با عنوان " مسئول مردمی، نظارت همگانی " تاکید کرد: دقیقا دست گذاشتید روی زخم اصلی بر پیکر انقلاب. معالجه خوبی هم تشخیص دادید. زخم وقتی معالجه نشود دشمن از آن خیلی خوب استفاده خواهد کرد.
وی ادامه داد: ثروت خیلی شیرین است و بالا تر از آن قدرت است و در کنار هم می شوند طاغوت. جا دارد جلسات زیادی به عنوان اتاق های اندیشه ورز داشته باشیم که به این موضوع فکر کنیم.

وی افزود: یک عده ای خسته شدند ولی مسئولیت را رها نکردند، می گویند ما بزرگ کردیم چه جور دل بکنیم؟!

محمدیان اضافه کرد: یک زمان بودند مسئولانی که می توانستند بیشتر از پیکان بخرند اما جامعه نمی گذاشت، اما الان فقط باید دید که کجا زندگی می کنند! مگر می شود کسی در کاخ زندگی کند و بفهمد درد حاشیه نشینی و کوخ نشینی یعنی چی؟
نماینده رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: اینکه یک عده که به راحتی می گویند چند هزار میلیارد ثروتمان است و بعد بیایند مسئول دولتی هم بشوند پیامدش به مردم چیست؟! اینکه اینها نمی توانند بفهمند ما‌چه گونه زندگی می کنیم.

محمدیان گفت: اشرافی گری چیزی است که جامعه ما و ما درگیرش شدیم. اعتماد مردم در نظام جمهوری اسلامی دارد لطمه می خورد.

وی افزود: خداوند بر حاکمان اسلامی موظف کرده سطح زندگی شان در سطح پایین ترین قشر مردم باشد.

محمدیان اظهار داشت: اگر کسی تخلف می کند باید با او برخورد کرد
مگر با ملاحظات می شود درمان کرد؟

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: متأسفانه شاهدیم برخی مسؤولان حتی از فاش کردن نام مفسدان اقتصادی به بهانه نبردن آبرو طفره می‌روند، این‌گونه نمی‌تواند مشکل را حل کرد.

وی در ادامه ضمن قرائت متن پیام رهبری به مستند سازان، افزود: متن رهبری برای مستند سازها بهترین پیام برای ماست و باید به آن توجه کرد.

وی افزود: دفتر تحکیم وحدت تشکل فاخر و تأثیرگذار بوده و هست به خودتان افتخار کنید پس با رعایت ادب، اما با صدای بلند آرمان‌های متعالی انقلاب را فریاد بزنید و مطمئن باشید صدای شما شنیده خواهد شد.

منبع: dana.ir

ارسال نظرات