خبرهای داغ:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان عنوان کرد
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصلی است که نظارت همگانی را برعهده داد و نسخه نجات بخش جامعه است.
کد خبر: ۸۹۸۳۴۰۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

امر به معروف و نهی از منکر نسخه نجات‌بخش جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدجعفر شهبازی در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل زندان‌ها با بیان اینکه یکی از بهترین هدیه‌های الهی به بشریت امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: در اجرای این مهم جامعه ما به سر منزل مقصود به درستی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سعادت بشر در گرو این دو اصل است به حدیثی از امیر المومنین (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند تمام کارهای نیک حتی جهاد در راه خداوند در برابر امر به معروف و نهی از منکر، همانند قطره ای در دریاست.

معاون نظامی و قضایی ستاد امر به معروف  و نهی از منکر استان همدان با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: حضرت علی (ع) در این خصوص می فرمایند گر جهاد در راه خداوند چهار اصل داشته باشد، دو اصل آن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر، در آموزه‌های دینی ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اساس نبوت پیامبران الهی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

شهبازی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصلی است که نظارت همگانی را برعهده داد و نسخه نجات بخش جامعه است.

وی در ادامه به ماده 3 قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر صرفاً در خصوص رفتارهای علنی است و تجسس در خصوص امورات شخصی و منفی دیگران ممنوع است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان یادآور شد: این فریضه الهی دارای چهار مرحله قلبی، لسانی، نوشتاری و عملی است که مرحله عملی آن برعهده حاکمیت بوده و آمران به معروف در صورت مشاهده منکر باید به صورت لسانی با رعایت موازین و با خوشرویی و ادب تذکر دهند تا تاثیرگذار باشد و هیچ کس حق ندارد تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر به دیگری توهین کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات