خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور و آذربایجان شرقی در همایش تجدید بیعت با ولایت انجمن‌های اسلامی استان در حسینیه بیت نماینده ولی فقیه در استان، با انتقاد از کمبود مسجد در سطح کشور، گفت: به ۲۵۰هزار مسجد متناسب با جمعیت‌مان نیاز داریم.
کد خبر: ۸۹۸۳۴۰۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدحسین عبداللهی اظهار کرد: وجود بیش از ۱۵۰۰انجمن اسلامی در استان، فرصت بسیار مغتنمی را برای پیش‌برد بسیاری از اهداف انقلاب اسلامی در این خطه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: انجمن‌های اسلامی از دیرباز به‌عنوان فرزندان انقلاب اسلامی در کنار دیگر نهادهای متولی به انجام وظیفه در حوزه خود مشغول بوده‌اند و توفیقات بسیاری را به‌همراه داشته‌اند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور گفت: انجمن‌های اسلامی چه در حمایت‌های مادی و معنوی در دوران دفاع مقدس و چه حمایت از مدافعان حرم پیشتاز بوده‌اند و با ۴۰سال فعالیت امروز یکی از دستورکارهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی و نیز از نهادهای مردمی مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند.

وی با بیان اینکه اصل ۲۶قانون اساسی اشاره صریحی به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی درقبال انجمن‌های اسلامی داشته، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از اولویت‌های اصلی انجمن‌های اسلامی توجه ویژه به بحث آسیب‌های اجتماعی است که سرمنشا بسیاری از آن‌ها از محلات شروع شده و به شهر و کشور تعمیم می‌یابند.

عبداللهی در بخشی از سخنان خود با گلایه از کمبود مسجد در کشور، تاکید کرد: برای هر ۱۶۰۰شیعه در کشور ما یک مسجد وجود دارد و این رقم واقعا قابل تامل است. ما امروز به ۲۵۰هزار مسجد نسبت به جمعیت خود نیاز داریم.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر ضرورت ساماندهی مساجد موجود در سطح استان، ابراز کرد: مساجد تبریز دارای مشکلات زیادی هستند و برخی به تعمیر و فعال‌سازی نیازمندند. تشکیل ستاد ساماندهی مساجد تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان باعث خوشحالی ما می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها