به همت پایگاه کوثریه سازمان بسیج طلاب و روحانیون یزد:

کارگاه آشنایی با شیوه‌های دعوت به نماز برگزار شد

کارگاه آشنایی با شیوه‌های دعوت به نماز با همکاری ستاد اقامه نماز و معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۳۳۳۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از  یزد؛ این کارگاه توسط حجت الاسلام رحیمیان از اساتید مرکز تخصصی نماز با حضور ۶۰ نفر از طلاب و یاوران نماز یزد و میبد برگزار شد.
حجت الاسلام رحیمیان در این کارگاه به شیوه‌های نوین دعوت به نماز پرداخت و گفت: اواین شیوه در آشنایی دیگران به نماز این است که اطلاعات اولیه در مورد نماز را در اختیار مخاطبین خود قرار دهیم مثلا از زمان حضرت آدم تا حضرت محمد (ص) نماز به شیوه خاص هر زمان خود بوده است.
وی در ادامه بیان داشت:اگر در نماز حضور قلب وجود نداشت لازم به اعاده نماز نیست بلکه با خواندن تعقیب نماز‌ها بعداز هر نماز و خواندن نماز مستحبی این حضور نداشتن قلب را جبران نمایید.
وی همچنین به چند شیوه گفتاری در دعوت به نماز پرداخت و گفت:یکی از این شیوه‌ها این است که قبل از سخن گفتن جواب این سوالات را بدهیم، چه بگوییم، چگونه بگوییم، چه زمانی بگوییم، و به چه کسی بگوییم؟
روش دیگر این است که دست از مقایسه برداریم و هر کسی را با خودش مقایسه کنیم وو روش سوم این است که در شرایطی که در محیط صمیمی و عاطفی قرار دارید آن نکته را که می‌خواهیم تاثیرگذار باشد را بگوئیم مثل کنار حرم‌های شریف ائمه اطهار (ع)
ارسال نظرات