معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در مراسم افتتاح نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده استان تهران گفت:
خبرگزاری بسیج: همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده استان تهران زیر نظر سازمان بهزیستی، با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در شهرستان ری به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۸۳۲۹۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر حبیب الله مسعودی فرید در آئین بهره برداری از این مرکز در سخنانی ورود به عرصه کودک را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر می خواهیم خیر دنیا و آخرت را داشته باشیم باید باید در راستای اهداف عالی نظام و انقلاب اسلامی گام برداریم و برای راه اندازی و تقویت مرکز رفاه کودک و خانواده تلاش کنیم چرا که وجود این مراکز برای کشور بسیار مهم است.

 وی با تبیین شاخص های شهر و کشور دوستدار کودک، اظهار داشت: هر کودک  به جا مانده، یک فرصت از دست رفته است؛ بنابر این باید فضایی را ایجاد کنیم که همه کودکان به همه توانایی و ظرفیت خود برسند، باید در ایران 1404 روی تک تک کودکان برنامه ریزی کنیم و حمایت از کودکان در وضعیت پر خطر یکی از سیاست های ما باشد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه خدمات شهری در مناطق آسیب دیده، آسیب خیز و دارای معضل، اظهار داشت: باید توسعه خدمات شهری در مناطق پرآسیب در دستور کار تمامی دستگاه‌های مربوط  قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: همانطور که بر اساس قانون اساسی آموزش از مقطع ابتدایی تا دانشگاه بر عهده دولت است، آموزش پیش از دبستان کودکان در مهدها نیز باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

  معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به توسعه مهدهای کودک حاشیه‌ای   اشاره کرد و گفت: 15 مرکز در سطح کشور راه اندازی شده است و برای رفع سوء تغذیه ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان در این مهدها الزامی خواهد بود. کما اینکه بر اساس آمار ها شاهد کاهش سوء تغذیه کودکان در مناطقی که این مراکز راه اندازی شده است بوده ایم. فرید افزود: قصد داریم سال آینده بطور فراگیر تر مراکز رفاه کودک و خانواده را راه اندازی کنیم چرا که این مراکز در تحکیم بنیاد خانواده نقش موثری خواهند داشت.

مسعودی فرید اذعان کرد: سیاستگذاری و برنامه ریزی های سالانه توسعه کشور در حوزه مهد کودک 11 درصد بیشتر نیست و برای اعتلای کشور باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهیم. بر همین اساس برای برنامه ششم توسعه کشور نیز پیشنهاد دادیم یک درصد از تولید ناخالص داخلی کشور برای رشد کودکان تخصیص یابد این در حالی است که در سایر کشور ها تا چهار درصد را لحاظ می کنند. لذا حمایت های دولت باید در این حوزه بیشتر شود و کارها با رویکرد جذابیت و شاد بودن فضای مهد ها باشد و نوع آموزش ها تعاملی و همراه با مشارکت دانش آموزان باشد و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بیشتر بر روی سبک زندگی و مهارت های زندگی کار کنیم.اگر کودکان اینها را آموزش ببینند ریاضی و شیمی را بهتر یاد می گیرند.   

مرکز رفاه کودک و خانواده بهزیستی شهرستان ری با حضور حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، محمد رحیم فاضلی نژاد، مدیر بهزیستی شهرستان تهران و سرپرست بهزیستی شهرستان ری و برخی از روسا و مسئولان ادارات بهزیستی شهرستان های تهران افتتاح شد.

  نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده استان تهران زیر نظر سازمان بهزیستی، در شهرری، خیابان 24 متری، جنب سازمان آب، خیابان یوسفی نژاد، پلاک 96 قرار دارد.

ارسال نظرات