شهید رعنایی در وصیت‌نامه خود آورده است: «درخت اسلام از صدر تاکنون با خون آبیارى شده و رشد کرده و اکنون نیز که بهترین فرصت براى رشد این درخت پر بار و پر برکت می‌باشد، نیاز بیشترى به انسان‌هاى پاک دارد و بر ماست که با خون خود این نیاز را جبران کنیم.»
کد خبر: ۸۹۸۳۲۸۳
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
 
 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از ساجد، شهید «علی رعنایی» ۳۰ شهریور ۱۳۴۶ در همدان چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۱۵ مرداد ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربک راضیه مرضیه فادخلى فى عبادى و ادخلى جنتى.

اى نفس به اطمینان رسیده برگرد به سوى خدایت در حالی که هم تو از خداى خود راضى هستى و هم خدا از تو. وارد شو در جمع بندگان خاص من. داخل شو در بهشت جاودان من.

خدایا هنگامی که این وصیت‌نامه را مى‌نویسم گناهانم بر قلبم سنگینى می‌کند. خدا من می‌دانم که لایق خط سرخ شهادت و خط مردان مجاهد نیستم، اما به لطف و بخشش بى‌کرانت امیدوارم و لااقل این را می‌دانم که مردن در رختخواب براى من بسى ننگ است.

ما درس شهادت را از اسلام عزیز که مردانى همچون على (ع) و حسین (ع) را در دامان خود پرورش داده است فرا گرفته‌ایم و این مسئله در وجود ما نفوذ کرده است و آن را با دل و جان پذیرفته‌ایم چرا که مى‌دانیم درخت اسلام از صدر تاکنون با خون آبیارى شده و رشد کرده و اکنون نیز که بهترین فرصت براى رشد این درخت پر بار و پر برکت می‌باشد نیاز بیشترى به انسان‌هاى پاک دارد و بر ماست که با خون خود این نیاز را جبران کنیم.

و اما هدف من از آمدن به جبهه این بوده است که با شرکت در این دانشگاه بزرگ به خودسازى بپردازیم تا شاید که بتوانم گناهان گذشته را جبران کرده و مقدارى از پلیدی‌هاى قلب خود را بزدایم و اگر آینده‌اى برایم وجود داشت بتوانم آینده‌سازى براى جامعه خود باشم، دانشگاهى که در منطقه‌اى از غرب تا جنوب کشورمان وسعت دارد و کلاس‌هاى آن سنگرهایى است که در تک تک آن‌ها به خون عزیزى از عزیزان میهمان رنگین است و مسئولیتى سنگین بر دوش ما نهاده است و امیدواریم که خداوند در اداى این مسئولیت ما را یارى کند و، اما برادران و خواهران و امت حزب‌الله قدر امام این زبان گویاى قرآن و این قلب تپنده امت را بدانید و همیشه و همه جا سعى کنید که در خط امام گام بردارید و پیرو رهبر باشید.

اما چند جمله با برادران مخلص و با ایمان انجمن اسلامى و بسیج، برادران سعى کنید که تقواى اسلامى را بالا ببرید و در کارهایتان اخلاص به خرج دهید و کار‌ها را با دل و جان به نحو احسن انجام دهید سعى کنید وحدت کلمه و اتحاد از میان شما نرود و ایمان و اتکاء به الله را در کارهایتان حفظ کنید و طبق فرموده خود امام شما محصلین امید ایشان هستید پس از هر فرصتى براى بالا بردن سطح معلومات خود بهره جویید و با انجام این وظیفه سنگین انقلاب را تداوم بخشید و از همه دوستان و آشنایان می‌خواهم مرا حلال کنند. والسلام على من اتبع الهدى

خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزا

شادی روح شهدا صلوات»

ارسال نظرات