کارگردان انیمیشن فیلشاه:

برای ساخت انیمیشن فقط می توانیم روی هوش بچه های ایرانی حساب کنیم

ویژه برنامه "سودای سیمرغ" رادیو گفت و گو با موضوع بررسی جشنواره فیلم فجر و با حضور هادی محمدیان کارگردان و حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن فیلشاه به روی آنتن رفت.
کد خبر: ۸۹۸۳۲۰۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت وگو، هادی محمدیان در آغاز از سختی ها و چالش های ساخت انیمیشن گفت و اظهار داشت: حقیقتا ساخت انیمیشن کار سختی است اما به این معنی نیست که نتوان آن را انجام داد. در ایران یاد گرفته ایم که کار سخت انجام دهیم؛ انیمیش هم کاری است که به شدت هزینه بر است و زمان زیادی می برد. 

وی ادامه داد: در هالیوود برای انیمیشن هزینه ای معادل 200 تا 300 میلیون دلار می شود اما اینجا محدودیت داریم و فقط می توانیم روی هوش بچه های ایرانی حساب کنیم. 

وی به تیم انیمیشن فیلشاه اشاره کرد و افزود: برای انیمیشن فیلشاه 220 نفر در حدود دو سال روی آن کار کردند که قطعا با عشق و علاقه این کار به سرانجام رسیده است. ما داریم به این سمت حرکت می کنیم که خودمان را از فضای سینمایی جدا کنیم و شرکت محور شویم. به این نتیجه رسیده ایم تولید انیمیشن که دو سال زمان می برد، قطعا باید زیر پرچم یک شرکت بزرگ و تیمی منسجم باشد و این موضوع خیلی به ما کمک کرده است. 

 

کارگردان انیمیشن فیلشاه تصریح کرد: در حقیقت به دنبال این نیستیم که فقط یک فیلم سینمایی در اکران داشته باشیم بلکه در تلاش هستیم زیرساخت درست می کنیم تا در افقی نزدیک، سالی یک انیمیشن سینمایی تولید کنیم.

 

وی همچنین درباره اکران جهانی فیلشاه بیان داشت: بازار و زمان اکران در ایران خیلی محدود است و با توجه به رانت هایی که برای بعضی فیلم ها وجود دارد، این شرایط خیلی بدتر می شود. در چنین وضعیتی اگر قرار باشد، حیات خودمان را ادامه دهیم، نیاز به اکران جهانی داریم و در همین راستا برنامه ریزی کرده ایم که این انیمیشن را به صورت جهانی اکران کنیم و مذاکراتی در این زمینه انجام داده ایم.

 

حامد جعفری در ادامه بیان داشت: در مجموعه هنر پویا سابقه ده ساله در حوزه تولید انیمیشن داریم و تقریبا حدود 160 انیمیشن در کنار محمدیان حضور داشتیم و کار تولید انجام داده ایم.

 

وی درباره ملزومات تولید انمیشن گفت: تولید انیمیشن در تمام دنیا شرکت محور است و وقتی از انیمیشن صحبت می کنیم همه به یاد شرکت هایی مانند پیکسار و دیزنی می افتیم. در ایران نیز به این سمت حرکت می کنیم که بتوانیم انیمیشن را بر اساس شرکت مجور تولید کنیم.

تهیه کننده انیمیشن فیلشاه با اشاره به شاهزاده روم اظهار داشت: این انیمیشن که دو سال پیش به نمایش درآمد، پر فروش ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران بود. شاهزاده روم در سال 94 با بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر سومین فیلم پرمخاطب شناخته شد که عنوان چهارمین فیلم پر فروش سال 94 را هم کسب کرد.

 

وی درباره اکران فیلشاه اظهار داشت: تلاش می کنیم برای این انیمیشن اکران نوروزی را در نظر بگیریم. البته واقعا نمی دانیم در این فضایی که نام های مشهور خارج از صف می توانند اکران فیلم های نوروزی را دریافت کنند، این امکان را داریم یا خیر. 

 

ارسال نظرات