خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی پژهشی سپاه انصارالرضا(ع):
مسئول سازمان بسیج علمی پژهشی سپاه انصارالرضا(ع) گفت: هدف ما از راه اندازی پردیس شرکت های دانش بنیان تجاری سازی محصولات تولید شده و فراهم آوردن بازار مناسب و خوب برای محصولات است.
کد خبر: ۸۹۸۳۱۷۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ جواد عقیلی پور صبح امروز در آیین افتتاحیه نخستین پردیس شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد دانش بنیان تاکید فراوان دارند و رمز ماندگاری انقلاب را سه هدف مهم انقلابی ماندن، اقتصاد مقاومتی و علم دانستند.

وی تاکید کرد: اساس کار در اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد دانش بنیان است که چندین سال است استان و کشور آغاز شده است.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه اقدامات خوبی در خصوص شرکت های دانش بنیان در سطح کشور انجام شده است، گفت: در سطح کشور 2هزار و 700 شرکت دانش بنیان داریم و بر اساس چشم انداز عقب هستیم.

وی با بیان اینکه خروجی علمی که در رتبه 16 قرار داریم نیز مطلوب نیست گفت: در فن آوری رتبه 132 و در دانش کار رتبه 102 در جهان داریم .


وی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان افزود: براساس منویات امام خامنه ای(حفظه الله) و تاکید ایشان بر اقتصاد دانش بنیان ؛ اولین پردیس شرکت های دانش بنیان را در استان راه اندازی کرده ایم.

مسئول بسیج علمی پژوهشی و فن آوری استان افزود: این ساختمان در سه طبقه با 520 مترمربع مساحت دارای 30 اتاق است و خدمات مالی و کارگاهی و پشتیبانی های لازم ارائه می شود. 2 سالن جلسات و سایت کامپیوتر و شرکت حقوقی برای تجاری سازی محصول در نظر گرفته شده است.


عقیلی پور با تاکید براینکه در خراسان جنوبی 50هزار دانشجو در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: ما از ظرفیت خوب دانشجویان و دانشگاه ، معدن و گیاهان دارویی استفاده نکرده ایم.


وی  بیان داشت: هدف ما از ر اه اندازی پردیس شرکت های دانش بنیان؛ تجاری سازی محصولات تولید شده و فراهم آوردن بازار مناسب و خوب برای محصولات است.


مسئول بسیج علمی پژوهشی استان ادامه داد: ارائه تسهیلات از سقف 5 تا 20 میلیون تومان بلاعوض و وام های کم درصد در اختیار  نخبگانی که بخواهند کارهای پژوهشی و یا طرح هایی برای ثبت داشته باشند داده می شود.


وی با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: بانک نخبگان، شناسایی مخترعین توسط سازمان علمی پژوهشی استان انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها