خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین:

با الگو قراردادن فرهنگ ایثار می‌توان جوامع بشری را اداره کرد

مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) هرگز برای انسان‌های عادی قابل ارزیابی نیست و فقط جهت الگویی کامل برای ما می‌باشند که باید تا حد امکان از ایشان تبعیت کرده و به قدر توانمان چندقدمی را در راه ایشان حرکت کرده و قدم برداریم.
کد خبر: ۸۹۸۳۱۶۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و در خصوص ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه‌زهرا(س) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) از چنان مقام باعظمتی برخوردار بودند که رسول گرامی اسلام که شخصیت اول عالم خلقت و برتر از همه انبیا هستند به ایشان احترام ویژه‌ای می‌گذاشتند.
وی تصریح کرد: پیامبر(ص) همواره پیش از مسافرت‌هایشان برای خداحافظی نزد دخترشان حضرت فاطمه(س) می‌رفتند و و هنگام بازگشت از مسافرت نیز پیش از رفتن به منزل خود برای جویاشدن از احوال حضرت فاطمه(س) نزد ایشان می‌آمدند.
این مسئول با اشاره به جمله معروف "پدر فاطمه فدای او باشد" از پیامبر(ص) تبیین کرد: این جمله بیانگر اوج عظمت و شخصیت بسیار والای حضرت فاطمه(س) در نزد همگان و به‌ویژه پیامبر(ص) می‌باشد چراکه پیامبر هرگز سخن غیرواقع و یا مبالغه بر زبان نمی‌آورند.
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین مطرح کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) هرگز برای انسان‌های عادی قابل ارزیابی نیست و فقط جهت الگویی کامل برای ما می‌باشند که باید تا حد امکان از ایشان تبعیت کرده و به قدر توانمان چندقدمی را در راه ایشان حرکت کرده و قدم برداریم.
عباسی با اشاره به الگو بودن حضرت زهرا(س) در ابعاد معرفتی، توحیدی، بندگی و معارف دینی ابراز داشت: ما باید به تبعیت از مادرمان حضرت زهرا(س) همواره به دنبال افزایش علم و معرفت و کارهای علخمی و پژوهشی برویم.
وی اضافه کرد: باید توجه داشت که منظور از علم ، علم نجات‌بخشی است که سبب شناخت بیشترمان به مسائل جهان هستی و معارف دینی شده و سبک زندگی دینی را به ما نشان دهد.
این مسئول توضیح داد: مجاهدت‌ها و مبارزات به نحو احسنت حضرت زهرا(س) در راه خدا یکی دیگر از ابعاد شخصیتی ایشان می‌باشد که ما باید آن را الگوی خود در زندگی امروزمان قرار دهیم.
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین ادامه داد: حضرت زهرا(س) همواره برای دفاع از ولایت قد علم کردند و علیرغم وجود سختی‌ها و مشکلات بسیار در این راه ماندند، ما نیز باید به تبعیت از ایشان همواره برای دفاع از ولایت در صحنه بوده و جزو مبارزین و مجاهدین در این راه باشیم.
عباسی با اشاره به سخن " الجار ثم‌الدار" از حضرت فاطمه(س) که در برابر پرسشگری امام حسن(ع) مطرح شده بود، بیان کرد: این سخن بیانگر فرهنگ ایثار است که می‌توان با این فرهنگ جوامع بشری را اداره کرده و خودپسندی را که معضلی بزرگ برای جامعه است کنار گذاشت.
وی در خاتمه با اشره به اینکه حضرت فاطمه(س) الگویی مناسب برای همه افراد و اقشار در تمامی ادوار تاریخی هستند، خاطرنشان کرد: ما با تربیت دینی و الگو قراردادن فرهنگ ایثار می‌توانیم سبب جلوه‌گری بیشتر اسلام در جوامع بشری و به تبع آن جذب تعداد زیادی از افراد به اسلام حقیقی شویم.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها