مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد:

اولین جشنواره بین المللی فیلم کُردی در سال آینده برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم کُردی سال آینده در استان کردستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۳۰۵۳
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال قلعه شاخانی در آیین افتتاحیه اکران فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: در راستای حمایت از بخش خصوصی، این دوره از جشنواره فیلم فجر را در سینما شیدای سنندج که تنها سینمای بخش خصوصی استان است، برگزار کرده‌ایم.


وی افزود: سینما شیدا در سال‌های دور، سینمای پر رونقی بود که امیدواریم این جشنواره عاملی برای رونق دوباره این سینما شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید بر مسئله عدالت فرهنگی و گسترش فضای نشاط اجتماعی تاکید شده است که در همین راستا یکی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توجه بیشتر به حوزه سینماست.


وی در ادامه با اشاره به اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر در سنندج، بیان کرد: ۱۵ فیلم این دوره از جشنواره در ۳۲ سانس، از ۱۳ الی ۲۲ بهمن در سینما شیدای سنندج اکران می‌شوند.


قلعه شاخانی به اکران چهار فیلم ویژه بخش کودک و نوجوان به صورت رایگان در سینما شیدای سنندج اشاره و تصریح کرد: درصدد بودیم که علاوه بر سنندج در سایر شهر‌های استان هم اکران فیلم‌های فجر را داشته باشیم که به دلیل کمبود اعتبارات و امکانات این امر امکان پذیر نشد.


وی اعلام کرد: متاسفانه در حال حاضر چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و سروآباد در استان کردستان فاقد سینما و یا سالن اکران فیلم هستند که بنا داریم تا شش ماه آینده تمامی شهر‌های استان را به سالن سینما و اکران فیلم مجهز کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان حوزه فرهنگ و هنر را نیازمند حمایت جدی دانست و گفت: می‌طلبد که اعتبارات خاصی به این حوزه در کردستان اختصاص یابد.


وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: کردستان یکی از قطب‌های اصلی جریان ساز در عرصه فرهنگ و هنر است که فیلمسازان کردستانی نقش پر رنگ و تاثیرگذاری در این زمینه داشته اند.


قلعه شاخانی، از برگزاری دو رویداد سینمایی در استان کردستان در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: دهمین جشنواره فیلم و عکس ژیار سال آینده در استان برگزار می‌شود.


وی همچنین برگزاری اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم کُردی را نیز دیگر رویداد سینمایی استان در سال آینده عنوان کرد و آن را مطالبه اصلی اهالی فرهنگ و هنر استان دانست.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان احداث یک شهرک سینمایی را هم یکی از ضروریات استان برشمرد و خواستار حمایت جدی استاندار و سایر مسئولان استانی در این راستا شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار