خبرهای داغ:
استاندار فارس گفت: یک هزار و 578 پروژه با اعتبار 2 هزار و 542 میلیارد ریال، در دهه فجر در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۴۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

اسماعیل تبادار ظهر با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این دهه باید تلاش کرد تا فهم درستی از انقلاب را به مردم به‌ویژه جوانان ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه آنچه موجب پیروزی انقلاب شد وحدت بود و امروز نیز این وحدت به‌شدت موردنیاز بوده و پرهیز از تفرقه را باید همگان سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: امروز جامعه به نشاط و امیدواری نیاز دارد و باید دید آیا رفتار ما این نشاط را مهیا می‌کند یا اینکه دغدغه‌ها را بیشتر خواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان فارس همچنین گفت: قبل از نگاه به دیگران باید ابتدا به رفتار خود نگاه کنیم که تا چه اندازه با مسائل درست برخورد کرده‌ایم.

استاندار فارس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به هیچ طیف و جناح سیاسی خاصی نیست، خاطرنشان کرد: نظام متعلق به آحاد جامعه است و چالش‌های مهم کشور با حضور مردم به سامان رسیده است.

تبادار همچنین گفت: انتقادات مردم از مسؤولان باید به آنان انتقال داده شود تا هرکسی با تکلیف مندی کار خود را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر اشاره کرد و افزود: یک هزار و 578 پروژه با اعتبار 2 هزار و 542 میلیارد ریال، در دهه فجر در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها در تمام عرصه‌ها مدنظر خواهد بود، تصریح کرد: رویکرد اساسی ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پرداختن به زیرساخت‌ها است تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

این مقام مسؤول از حمل‌ونقل جاده‌ای به‌عنوان یک زیرساخت بسیار مهم اشاره کرد و اظهار داشت: آزادراه شیراز به اصفهان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم به‌عنوان بزرگ‌ترین آزادراه جنوب کشور تا پایان سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

تبادار احداث 4 آزادراه دیگر در استان فارس ازجمله آزادراه لامرد-پارسیان، لار-بندرعباس، شیراز_بوشهر، سپیدان به پل فسا و... خبر داد و افزود: امید است که با همکاری بخش خصوصی این آزادراه‌ها را به سرانجام برسانیم.

استاندار فارس همچنین گفت: احداث 458 کیلومتر بزرگ‌راه در استان فارس نیز در دستور کار است.

وی به صادرات غیرنفتی استان نیز اشاره کرد و گفت: ظرف 6 ماهه پایانی 26 درصد صادرات غیرنفتی رشد را تجربه کرد و تنها فولاد پاسارگاد کوار 137 میلیون دلار صادرات داشته است.

تبادار با بیان اینکه یک میلیارد و 50 میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری در استان فارس کسب شده است، افزود: تا به الآن 355 میلیون دلار بیشتر از هدف تعیین‌شده در سال 96، سرمایه جذب شده است.

تبادار  در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد جریان استعفای فرماندار لامرد که شائبه برکناری آن می‌رود، اظهار داشت: فرماندار لامرد پس از وقوع حادثه رانندگی و فوت فرزندش به دلیل شرایط روحی نامناسب با حضور در استانداری تقاضای استعفا داشت که بنده از وی خواستم همچنان به کار خود ادامه دهد.

وی با تکذیب بحث فشار از خارج از استان برای برکناری فرماندار لامرد، افزود: باوجود اصرار بنده به ماندن فرماندار لامرد، وی مجدداً با مراجعه به استانداری تقاضای استعفا و مشغول شدن در پست دیگری داشت که با نوشتن تقاضای مکتوب، درخواست خود را مطرح کرد و بنده نیز دستور دادم تا پست دیگری را در شیراز برای وی در نظر بگیرند.

مقام عالی دولت در استان فارس با اشاره به مباحث حاشیه‌ای در خصوص برکناری این فرماندار و اینکه وی باوجود علاقه‌مندی به خدمت در لامرد برکنار شده است، تأکید کرد: اگر فرماندار لامرد جدا از سخنانی که گفته شد، بحث دیگری را راجع به استعفای خود مطرح کرده، این دیگر از عجایب است!

استاندار فارس با بیان اینکه هیچ نیرویی در استان بدون اجازه وی جابجا نخواهد شد، خاطرنشان کرد: شاید از خارج از استان در خصوص نیرویی مشورت شود اما تا بنده فرمی را پر نکنم و تقاضا ندهم کسی جابجا نخواهد شد و در خصوص فرماندار لامرد نه شخص وزیر کشور و نه هیچ‌کس دیگری پرسشی مطرح نکرده است.

تبادار در پایان همچنین گفت: اساس کار بنده در به‌کارگیری نیروها توانایی آن‌ها است و برای من جهرمی، کازرونی، نورآبادی یا ... هیچ فرقی نمی‌کند و معتقدم که باید دنبال نیروی توانمند بگردیم و تربیت کنیم که تلاش ما استفاده از همه ظرفیت‌های استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها