خبرهای داغ:
آئین تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید بسیج صدا و سیمای مرکز فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر و مهندس سید تقی سهرابی رییس صدا و سیمای استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۲۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

به گزراش خبرگزاری بسیج،آئین تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید بسیج صدا و سیمای مرکز فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر و مهندس سید تقی سهرابی رییس صدا و سیمای استان فارس برگزار شد.

سردار غیاثی در این مراسم با گرامیداشت فراررسیدن دهه فجر، گفت: دوازدهم فروردین سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به ایران یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی و دهه فجر مظهر ایستادگی ملت ایران در مقابل رژیم پهلوی تا دستیابی به پیروزی است، بیست و دوم بهمن نیز سالروز شکست پیکرۀ طاغوت زمان بدست ملت انقلابی ایران است.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا و پیوند ناگسستنی مردم با رهبری رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران دست آمریکا و بیگانگان را از سرزمین ایران کوتاه کرد، سرآغاز زنجیره شکست های آمریکا و استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا و جهان شد و فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت را در امت اسلام احیاء کرد.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه دوازدهم تا بیست و دوم بهمن 1357 یک دهۀ سرشار از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: محفوظ نگهداشتن مستندات تاریخی دوران باشکوه مبارزات انقلابی ملت ایران از خدشه نیازمند یک حرکت فرهنگی و رسانه ای مستمر و تولید محتوای انقلابی است که بخش اعظم این مسئولیت بر دوش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت ساخت مستند، فیلم و سریال های فاخر با موضوع انقلاب اسلامی و دهه فجر، گفت: نسل امروز بیش از گذشته تحت تاثیر تولیدات رسانه ای قرار می گیرد و بهترین ابزار برای معرفی انقلاب اسلامی نیز رسانه است، بنابراین نقش رسانه ملی در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی در دوران حاضر بسیار مهم و تاثیرگذار است.

سردار غیاثی با تاکید بر اینکه بسیج صدا و سیما مظهر روحیه انقلابی و جهادی در رسانه ملی است، خاطرنشان کرد: بسیج صدا و سیما نقش اصلی را در هدایتگری و حمایت از هنرمندان متعهد انقلابی ایفا می کند و این مجموعه باید تلاش کند روحیه بسیجی و محتوای انقلابی در مراکز تصمیم گیری و تولیدات سازمان صدا و سیما بیش از پیش نِمود پیدا کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه و اهمیت ترویج فرهنگِ سَبکِ زندگی فاطمی در جامعه ایران، گفت: زندگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) می تواند بعنوان شایسته ترین الگوی زنان مومنِ مسلمان و یکی از منابع مهم فرهنگ و معارف اهل بیت (علیهم السلام) مورد استفاده تهیه کنندگان برنامه های صدا و سیما بخصوص بخش های مرتبط با خانواده ایرانی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در دست گرفتن فضای رسانه ای نقطه تمرکز و محور تلاش های اتاق فکر دشمنان انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تولید برنامه های فاخر با در نظر گرفتن حداکثر کیفیت و بهره گیری از دانش روز و هنرمندان متعهد انقلابی می تواند اِقبال نسل نوجوان و جوان کشور را به رسانه ملی و مطبوعات داخلی ارتقاء دهد.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه صدا و سیما و اصحاب رسانه در خط مُقدم مقابله با توطئه های فرهنگی استکبار جهانی نقش آفرینی می کنند، خاطرنشان کرد: سازمان صدا و سیما و هنرمندان دو نهاد و قشر تاثیرگذار بر جامعه ایران بخصوص نسل آینده کشور هستند و یکی از اهداف اصلی استکبار جهانی در پروژه نفوذ تاثیرگذاری بر این نهاد و قشر است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه بسیج و سپاه پاسداران بعنوان فرزندان انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی در دفاع از انقلاب اسلامی و ملت ایران دارند، گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از یک هزار و پانصد ویژه برنامه گرامیداشت این دهۀ پُر افتخار با مدیریت نواحی بسیج در سراسر استان فارس برگزار می شوند.

سردار غیاثی با بیان اینکه همکاری و تعامل سپاه فجر و صدا و سیمای فارس در سطح بسیار خوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: بسیج سازمان صدا و سیما شاخصه های برنامه ترازِ انقلاب اسلامی را برای اهالی فرهنگ و هنر تبیین کند و از هیچ کوششی برای حمایت از آثار و هنرمندان انقلابی و بسیجی دریغ نکند.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به هجمه گسترده رسانه های صهیونیستی به انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت های بزرگ ملت ایران در چهار دهه اخیر رسالت مهم رسانه ها و مطبوعات بخصوص صدا و سیماست و دهه فجر بهترین فرصت برای پرداختن به این موضوع است.

در پایان این مراسم از زحمات برادر بسیجی امیر رضا انصاری مسئول سابق بسیج صدا و سیمای مرکز فارس تجلیل و برادر بسیجی امیر رئوف بعنوان مسئول جدید بسیج صدا و سیمای استان فارس معرفی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها