خبرهای داغ:
مسئول امور نمایش حوزه هنری استان فارس از اجرای پرده‌خوانی و نقالی داستان‌های انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر در حرم شاهچراغ(ع) و مدارس خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۹۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

علی اصغر گروسی از اجرای پرده‌خوانی و نقالی داستان‌های انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر در حرم شاهچراغ(ع) و مدارس خبر داد و اظهار داشت: این برنامه توسط یکی از دانش‌آموزانی که در این رشته در حوزه هنری آموزش داده شده است، اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه باید نسل جوان را با هنرهای اصیل ایرانی آشنا کرد، گفت: بهار ده‌بزرگی یکی از دانش‌آموزان توانمند استان فارس در زمینه نقالی و پرده‌خوانی است که این برنامه را اجرا می‌کند و از آنجا که این برنامه در سطح مدارس نیز اجرا می‌شود مشوق خوبی برای جذب نسل جوان با هنر پرده‌خوانی است. 

مسئول امور نمایش حوزه هنری استان فارس با اشاره به اینکه 10 پرده از حوادث مهم انقلاب اسلامی در این ایام روایت می‌شود، افزود: 8 حادثه مهم مربوط به ایام پیروزی انقلاب اسلامی که در آن به حوادث شیراز و استان فارس نیز گریز زده می‌شود. 

گروسی با بیان اینکه برخی از وقایع در تاریخ انقلاب ثبت شده است، بیان کرد: 2 واقعه آزادسازی خرمشهر و شکست حصر آبادان نیز در این ایام پرده‌خوانی می‌شود. 

وی با بیان اینکه این برنامه به صورت یکجا و در مدت 20 دقیقه اجرا می‌شود، عنوان کرد: به منظور آشنایی نسل جوان با وقایع انقلاب اسلامی این برنامه علاوه بر حرم شاهچراغ در مدارس فارس نیز اجرا می‌شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها