خبرهای داغ:
نشست اعتقادی،معنوی واخلاقی به همت حوزه حضرت صدیقه کبری(س) سپاه ناحیه پاوه با موضوع استکبار ستیزی در مسجد جامع شهر بانه وره برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۰۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از پاوه نشست اعتقادی، معنوی واخلاقی حوزه حضرت صدیقه کبری (س) با موضوع استکبار ستیزی در مسجد جامع شهر بانه وره  برگزار شد.
 
در این نشست سرمربی حلقه های صالحین نشان کرد: در فرهنگ قرآنی، استکبار بر نظام و سیستم اجتماعی اطلاق می‌شود که دارای خودبزرگ‌بینی کاذب و برتری‌جویی است و سلطه ظالمانه بر جامعه را دنبال می‌کند
 
 
وی همچنین یادآور شد: که از آیات قرآن چنین برداشت می‌شود که استکبار در حیات بشری سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و از آغاز زندگی اجتماعی انسان‌ها در جامعه این مفهوم ظهور داشته است. از هنگامی که بشر بوده، استکبار هم وجود داشته و به همراه شکل‌گیری قدرت، استکبار نیز گسترش یافته است ایشان استکباررا از ویژگی‌های کفردانست و از این رو است که به نظام کفر جهانی “استکبار” نیز گفته می‌شود.
 
وی در ادامه به چند مورد از خصوصیات نظام استکبار مانند ۱- ایدئولوژی غیر الهی ۲-منفعت طلبی ۳-جلوگیری از پیشرفت مستضعفان ۴-ایجاد اختلاف در جامعه بشری ۵-تهاجم فرهنگی و سلطه فرهنگی و سیاسی و….. اشاره ودر پایان یاد آور شدند که حضرت امام (ره) در طول مبارزه و بالاخص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام اسلامی که نظام استکبار جهانی بطور تمام قد در برابر نهضت اسلامی ملت ایران قرار گرفت و آن را بزرگترین تهدید قلمداد کرد، به تبیین ابعاد و شاخصه‌های استکبارستیزی پرداختند که از مهم‌ترین شاخصه‌های آن می‌توان به ۱-الهی بودن ۲-سازش ناپذیری ۳-دائمی بودن ۴-تهاجمی بودن تکلیف گرایی وشکست ناپذیری ۶-مبارزه بردوش مستضعفین وتوده‌های ملت ۷-مبارزه با تمام توان ۸-مبارزه تا نابودی کامل اشاره کرد.
ارسال نظرات