امام جمعه درگز بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن و موثر‌ترین حرکت سیاسی در جهان است.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۸۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمد حسین ایروانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلا الغدیر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی و تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، فرارسیدن سی و نهمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک و شادباش گفت.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به یکی از سنت‌های نادرست مردم شهرستان تشریح کرد: از نظر سلام تحمیل هزینه‌های سنگینی که در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره اموات بر دست صاحبان عزا گذاشته می‌شود، از سنت‌های جاهلیت بوده و یک عمل غیر عقلانی است؛ لذا می‌طلبد با فرهنگ سازی صحیح، هزینه‌های این عمل را صرف موارد خیر و حسنه‌ای همچون ساخت و ساز بیمارستان، کمک به ایتام و افراد بی‌بضاعت، خرید جهیزیه برای زوج‌های نیازمند و بسیاری از موارد عام المنفعه دیگر کرد.
 
امام جمعه درگز عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن و موثر‌ترین حرکت سیاسی در جهان است که تمام معادلات بین المللی را تغییر داده و قدرت فرهنگ و ایمان را بر قدرت‌های نظامی غالب کرد.
 
حجت الاسلام ایروانی تصریح کرد: انقلاب ما نشان داد که قدرت خدا فوق همه قدرتهاست و ایمان به پروردگار، این قدرت را برای یک ملت ایجاد می‌کند.
 
وی تاکید کرد: این انقلاب در زمانی شکل گرفت که سران استکبار جهانی و افراد دست نشانده آن‌ها در داخل و خارج، به هیچ کس مجال هیچ گونه حرکت مردمی اصیل و آزادی خواهانه را نمی‌دادند.
 
امام جمعه درگز گفت: قدرت انقلاب اسلامی ایران با رهبری داعیانه حضرت امام (ره) هیمنه ابرقدرت‌ها را مورد شکست قرار داد. شجاعت و دشمن شناسی امام راحل از او یک رهبر مقتدر و شجاع ساخت و مردم به واسطه همین اقتدار، با او همراه شده و در راه پیروزی انقلاب جان خود را فدا کردند.
 
حجت الاسلام ایروانی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این انقلاب تداوم و استمرار آن است، امروز به برکت خون شهدا و حضور حماسی مردم ولایت مدار ایران اسلامی، ارزش‌های الهی و اقتدار این نظام در منطقه برد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیدا کرده و آن را از بدترین شرایط ذلت به بهترین شرایط عزت رسانده است.
 
وی تاکید کرد: ریشه‌های محکم و شاخ و برگ این انقلاب، از ایران اسلامی فرا‌تر رفته و شاهد به ثمر رسین میو‌های آن در جبهه مقاومت لبنان و فلسطین و عراق و سایر کشور‌ها هستیم.
 
امام جمعه درگز با اشاره به محدود نبودن انقلاب اسلامی ایران به هیچ حد و مرزی تصریح کرد: این انقلاب بر پایه شریعت ناب محمدی (ص) شکل گرفت و مطابق با فطرت و مورد پذیرش همه آزادی خواهان عالم است و دقیقا به همین دلیل به تمام نقاط جهان صادر شده و دیگران از آن الگو برداری می‌کنند.
 
حجت الاسلام ایروانی ضمن یادآوری روز فناوری فضایی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی با پیشرفت‌های علمی بسیاری که از ابتدای انقلاب تا به امروز داشته توانسته جزء ۹ کشور دنیا باشد که به چرخه کامل فناوری ماهواره‌ای دست پیدا کرده است.
 
وی افزود: انتقال داعش به افغانستان از دو جهت قابل بررسی است که در وهله اول می‌توان گفت: این حرکت، توجیهی است برای حضور خباثت آلود آمریکا در منطقه و مرحله بعد از آن ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است، اما امریکا باید بداند همانطور که در سوریه و عراق از جبهه مقاومت شکست خورد، هر جایی که بخواهد توطئه کند باز هم شکست خواهد خورد.
 
امام جمعه درگز در پایان خاطر نشان کرد بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، مساله اصلی جهان اسلام فلسطین است و باید مراقب باشیم دشمن با مشغول کردن ما به مسائل حاشیه ای، فرصت پرداخت به این مهم را از ما نگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها