فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه وحدت و همدلی از الزامات اجتناب ناپذیر نظام جمهوری اسلامی است، گفت: ایجاد تفرقه بین نظام و ملت از توطئه های دشمنان بوده است و حضور مردم نیز در ایام دهه مبارک فجر و 22 بهمن، مایه یاس و نا امیدی دشمنان خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۸۴
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مجتبی شاکری، امروز در دیدار با امام جمعه خلیل آباد به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: دوازده بهمن یادآور روزهای حماسه، فجر آفرینی و روزهای امید و نشاط در دل جامعه است.

وی با بیان اینکه دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: سنت همه ساله دیدار با امام جمعه شهرستان در اولین روز از دهه فجر نیز با هدف و نیت تجدید بیعت و میثاق با ولایت صورت می گیرد.

حضور و مشارکت مردم محور، اساس و بنیان انقلاب است

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم افتخار دارد که ادامه دهنده خط و آرمان های امام راحل و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ادامه دهنده خط سیر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دولت نیز در دفاع از ارزش ها، حاکمیت جمهوری اسلامی و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ ارزش ها و به ویژه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشگام است.

وی محور، اساس و بنیان انقلاب را مبتنی بر حضور و مشارکت مردم دانست و اذعان کرد: دولت با مشارکت و همراهی مردم و با اعتبارات، پروژه ها، طرح ها و اقدامات مؤثری که ادارات انجام خواهند داد، امیدواریم شاهد تزریق روحیه امید و نشاط در شهرستان باشیم.

وحدت و همدلی از الزامات اجتناب ناپذیر نظام جمهوری اسلامی است

شاکری با بیان اینکه دشمن نیز امید و نشاط مردم را هدف گرفته است، عنوان کرد: ایجاد تفرقه بین نظام و ملت از توطئه های دشمنان بوده است و حضور مردم نیز در ایام دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن، مایه یاس و نا امیدی دشمنان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی یکی از الزامات و ضروریات اجتناب ناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تشریح کرد: اشتغال یکی از دغدغه های اصلی دولت است و دستگاه ها نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

ثبت نام ۷۵۸ نفر از شهرستان خلیل آباد در سامانه کارا

این مقام مسئول با بیان اینکه ۷۵۸ نفر از شهرستان خلیل آباد از محل اشتغال توسعه روستایی در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، تأکید کرد: ۶۱۵ نفر در حوزه کشاورزی، ۱۱۰ نفر در حوزه صنعت و ۳۳ نفر در حوزه خدمات ثبت نام خود را انجام داده اند.

وی همچنین در ادامه با تأکید بر اینکه خلأ صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان احساس می شود، بیان کرد: با اعتباراتی در حوزه توسعه روستایی و از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است در جهت اشتغال پایدار و واقعی گام برداشته شود.

افتتاح و کلنگ زنی ۵۰ پروژه دهه فجر در خلیل‌آباد با ۹۷ میلیارد ریال اعتبار

رئیس شورای اداری شهرستان همچنین در ادامه از افتتاح، کلنگ زنی و اجرای ۵۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی در سطح شهرستان خلیل‌آباد با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان خبر داد و تأکید کرد: در دهه فجر سال جاری ۴۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح و ۸ پروژه با اعتباری بالغ ۶۶۵ میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات در حوزه پروژه های جهاد کشاورزی و دهیاری ها قرار دارد، ابراز کرد: ۳۶ درصد اعتبارات به ۱۸ پروژه شهری با اعتباری بالغ ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، ۵۲ درصد اعتبارات به ۲۶ پروژه روستایی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان، ۱۲ درصد اعتبارات به ۶ پروژه عمومی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و ۲ میلیارد تومان نیز به پروژه های آموزشی تعلق دارد.

غالب بسیاری از مشکلات برگرفته از ضعف های اخلاقی است

حجت الاسلام علی ناهیدی در این مراسم ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مدیران به واسطه اینکه در راس امور شهرستان قرار دارند باید در کنار و همراه مردم در ایام دهه فجر حضوری به موقع، گرم و فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه های اجرایی به پشتوانه حضور مردم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مردم این قیام را انجام دادند و بزرگ‌ترین اتکا در این نظام، مردم هستند و به تعبیری اگر مردم نباشند علی (ع) هم نمی تواند دین و شریعت را اجرایی کند.

حضور مردم در برنامه های دهه فجر حائز اهمیت است

امام جمعه خلیل آباد با تأکید بر اینکه حضور مردم در برنامه های دهه فجر بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: توجه به مسائل اخلاقی زمینه را برای تاثیرگذاری بیشتر در راستای خدمت به مردم و نظام فراهم می کند.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد مسائل اخلاقی را در حاشیه زندگی و یک امر مستحبی تلقی می کنند در حالی که اینگونه نیست، اذعان کرد: مسائل اخلاقی در برنامه های کاری، اجتماعی، خانوادگی و فردی باید در بطن کار قرار گیرد.

همه باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای داشته باشند

ناهیدی با تأکید بر اینکه قالب مسائل و مشکلات فردی و اجتماعی برگرفته از ضعف های اخلاقی است، عنوان کرد: مهمترین هدف انبیاء الهی توجه به مسائل اخلاقی است و پیامبر نیز به همین منظور مبعوث شدند.

وی در پایان تشریح کرد: همه باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای داشته باشند و این وظیفه دینی و اخلاقی ما است که باید در بخش های مختلف مدنظر قرار گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها