خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 گفت: بر اساس آمار سازمان هواشناسی برخلاف همیشه، جنوبی ترین منطقه تهران با حدود 43 سانتی متر برف؛ بیشترین حجم بارش شهر تهران را داشته است.
کد خبر: ۸۹۸۲۵۲۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: در سامانه بارشی اخیر، ارتفاع برف در ایستگاه های فرودگاه امام خمینی(ره) حدود 43 سانتی متر و در شمیرانات نزدیک به 20 سانتی متر ثبت شده است.

صفوی با اشاره به اینکه این آمار از سازمان هواشناسی احصاء شده است، افزود: بر خلاف همیشه که مناطق شمالی تهران بیشترین بارش را داشته است این بار منطقه 20 با ارتفاع بیش از 40 سانت برف، بیشترین حجم بارش را به ثبت رساند.

وی منطقه 20 با وسعت 200 کیلومترمربع را از مناطق گسترده شهر تهران برشمرد و گفت: با شروع بارش برف، 636 نفر عامل اجرایی برای برف روبی از 7 میلیون و 889 هزار و 828 مترمربع معبر این منطقه اعزام شدند تا با فعالیت شبانه روزی مسیر تردد شهروندان را باز نگه دارند.

صفوی با اشاره به اینکه عملیات برف روبی بر اساس اولویت بندی معابر انجام شد، افزود: با فعالیت شبانه روزی عوامل اجرایی در اولین روز از بارش، 25.4 کیلومتر از بزرگراه ها و رمپ و لوپ های منطقه 20 باز و قابل تردد شد.

وی ادامه داد: پاکسازی ورودی های شهر تهران در محورهای جاده ورامین، جاده قدیم قم، کمربندی دوم تهران و همچنین فضاهای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از معابر اولویت دار برف روبی در شب نخست بودند که با حضور میدانی عوامل اجرایی و نظارت مدیران ارشد به موقع انجام شد.

صفوی شریان های درجه یک و دو منطقه 20 را 35 کیلومتر برشمرد و افزود: پس از پاکسازی محورهای اصلی، عملیات برف روبی و برف تکانی درختان به کوچه های محلی رسید که با مشارکت گسترده شهروندان و شورایاران همراه بود به نحوی که در طی عملیات چندین بار مخازن ویژه ملزومات یخ زدا شارژ مجدد شد.

وی به اهمیت حفظ و نگهداری از فضای سبز در شرایط برفی نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با عملیات برف روبی معابر، برف تکانی از درختان نیز انجام شد که با توجه به سرانه بالای فضای سبز منطقه 20 و وجود بیش از 127 هزار درخت، همچنان ادامه دارد.

صفوی ادامه داد: بر اثر بارش برف، 34 اصله درخت سقوط کرد و 265 اصله نیز تعدادی از شاخه های آن شکسته شدند که تمامی ضایعات گیاهی برای تبدیل به چیپس چوب و استفاده مجدد جمع آوری و منتقل شد..

وی با اشاره به اینکه ناحیه 7 شهرداری منطقه 20 در محدوده حریم شهر تهران قرار دارد و شامل 30 نقطه جمعیتی است، افزود: معابر روستاهای غنی آباد، طالب آباد، زمان آباد، محمودآباد، گل تپه، نجم آباد، اسلام آباد و قلعه نو از جمله نقاط جمعیتی محدوده حریم بوده است که عملیات برف روبی در آنها در حال اجراست.

صفوی با اشاره به اینکه بر حسب وظیفه خدمت رسانی، تا حد توان ملزومات یخ زدا در اختیار دهیاران روستاها نیز قرار گرفت، گفت: تلاش شبانه روزی تیم اجرایی مدیریت شهری منطقه 20 مشتمل بر عوامل خدمات شهری، شهربان، حریم بان و پارک بان برای رفع خطر از جاده ها و معابر روستایی ادامه دارد و به زودی به اتمام می رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آمادگی مدیریت شهری منطقه 20 برای این حجم بارش برف را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: با توجه به اینکه طبق روال همیشه منطقه 20 جزء مناطق پربارش نبوده است، امکانات کمتری در اختیار دارد ولی با تلاش وسیع همکاران کارگری، کارمندی، پرسنل شهربان و حریم بان و همچنین شهروندان فهیم شهرری موجب شد تا این تلاش ها به ثمر رسیده و حتی در روز نخست این بارش سنگین معابر اصلی بسته نبود و خللی در امورات شهروندان ایجاد نشد.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه مدیریت شهری این منطقه در روزهای اخیر در تلاش بوده است تا شرایط عبور و مرور شهر را در حالت عادی نگه دارد، یادآور شد: مشارکت شهروندان در امورشهری ضرورتی است که منجر به توسعه ی پایدار شهری می شود و مدیریت شهری نیز برای کسب موفقیت درتمامی امور مرتبط با اداره شهر، نیازمند این مهم است.

ارسال نظرات