رئیس سابق بسیج عشایر سمنان در گفتگو با «بسیج»:

دولت برای حفظ قوم عشایر کشور کاری کند

جدیدی گفت: عشایر عمده کارشان با دام است و برای پرورش آن‌ها نیاز به علوفه برای طعام دام خود دارند به همین دلیل اکثریت با تامین غذای دام خود با مشکل مواجه هستند.
کد خبر: ۸۹۸۲۴۹۸
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵

حشمت الله جدیدی رئیس سابق بسیج عشایر سمنان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره مشکلاتی که عشایر در خصوص گذران زندگی با آن مواجه هستند گفت: خانواده عشایر در جامعه ایرانی به عنوان یک قشر مولد در ایران به حساب می‌آید که برای اقلامی که تولید می‌کنند دولت‌ها معمولا ارزش کمتری برای آنان قائل می‌شوند.

وی افزود: عشایر عمده کارشان با دام است و برای پرورش آن‌ها نیاز به علوفه برای طعام دام خود دارند به همین دلیل اکثریت با تامین غذای دام خود با مشکل مواجه هستند. قشر عشایر از دولت‌ها انتظار دارند که برای تامین نیاز‌های دام خود با تامین علوفه و یا قرار دادن تسهیلاتی مشکلات آنان را مرتفع کنند.

تاکید کرد: هرچه جلوتر می‌رویم کشور با بحران‌های جدی تری از آب مواجه می‌شود که برای عشایر مثل یک سم می‌ماند به همین خاطر دولت‌ها باید توجهشان به این قشر بیشتر باشد تا فرهنگ شان رو به انقراض کشیده نشوند. البته انقراض فرهنگ عشایر پیش‌تر توسط کارشناسان تایید شده، اما راهکار‌هایی را هم در خصوص جلوگیری از این انقراض هم ارائه دادند که می‌توان جلوی این فاجعه را گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار