یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
بغزیان تاکید کرد: آیا در ایران برای حضور شرکت‌های خصوصی برنامه‌ای خاصی دارند و یا اینکه شرکت خاصی مد نظر وزارت نفت خواهد بود! چه شرکت‌هایی با چه خصوصیاتی در بحث برند سازی باید ورود کنند؟
کد خبر: ۸۹۸۲۴۸۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

دکتر آلبرت بغزیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره طرح برند کردن سوخت‌های فسیلی اظهار داشت: در ابتدا باید شناخت که منظور و اهداف مسئولین از طرح برندسازی سوخت چیست؟ آیا این طرح قرار است سدی شود تا بحث قاچاق بنزین برچیده شود یا قرار است به عنوان یک منبع درآمد برای دولت تلقی شود؟

پیش‌تر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ادعا کرد که با طرح برند سازی، قیمت‌ها و کیفیت بنزین اصلاح می‌شود و وزارت نفت را از مواجهه با ۴ هزار جایگاه دار سوخت، رها می‌کند. بغزیان کارشناس اقتصادی در خصوص موضوع عنوان کرد: در کشوری که قیمت بنزین شفاف نیست و مشکل زیرساختی دارد، چگونه می‌توان طرح برند سازی سوخت فسیلی را از سر گیرد؟ مثلا در آمریکا اگر برندی مثل توتال یا شل فعالیت دارند و اتفاقا سوخت برنده شده‌ای را عرضه می‌کنند، در جایگاه‌های سوختشان خدمات دهی انجام می‌دهند و به درستی کیفیت بنزین آن‌ها با دیگر جایگاه داران سوخت در آمریکا تفاوت دارد.

بغزیان در خصوص ورود جایگاه داران به عرصه برند سازی تاکید داشت: آیا در ایران برای حضور شرکت‌های خصوصی برنامه‌ای خاصی دارند و یا اینکه شرکت خاصی مد نظر وزارت نفت خواهد بود! چه شرکت‌هایی با چه خصوصیاتی در بحث برند سازی باید ورود کنند؟
ارسال نظرات