معاونت اجتماعي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد از افتتاح 40 پروژه عمرانی در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۲۴۲۱
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحالذ و بختیاری؛ معاونت اجتماعي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات که به منتاسبت دهه فجر برگزار شد از افتتاح بیش از 40 پروژه بهداشتی در استان خبر داد و اظهار کرد: مراکز بهداشت، مراکز درمانی و پایگاه سلامت اکثر پروژه‎های قابل افتتاح را به خود اختصاص داده‌اند.

علی محمد هاشمی نيا با بیان اینکه پروژه های قابل افتتاح در اين استان به ارزش ۱۸ ميليارد و ۳۷۲ ميليون تومان است عنوان داشت: ۷۵ درصد عوامل موثر بر سلامت خارج از وزرات بهداشت و درمان است و ۲۵ درصد آن‌ها مربوط به اين وزارتخانه است.

وي اذعان داشت: بهره برداري از مرکز دياليز هفشجان، پايگاه سلامت ميرآباد شرقي شهرکرد و پايگاه سلامت فرهنگيان، پايگاه سلامت ۱۷ شهريور، پايگاه سلامت و آزمايشگاه مرکز شهرکرد نيز تکميل شده است که همزمان با ايام الله دهه مبارک فجر به بهره برداري مي رسد.

این مقام مسئول به بیماری‎‌های غیر واگیر نیز اشاره داشت و افزود: دیابت، بیماری قلبی عروقی، کلیوی، فشارخون،سرطان‌ها ام اس  و ... از جمله بیماری هایی هستند که انسان باید با تغییر رفتار غذایی و زندگی از دچار شدن به آن‌ها پیشگیری کند.

هاشمی‌نیا همنین افزود: هر انسان باید بداند که مصرف بی اندازه نمک، شکر و چربی موجب بیماری ‌های غیر واگیر دار می‌ شود که هزینه هنگفتی را علاوه بر مختل شدن زندگی انسان به جامعه و دولت تحمیل می‌کند.

وی در پایان گفت: خانه بهداشت دستگرد، مرکز الهيه بروجن، خانه پزشک فرادنبه، خانه پزشک صمصامي، خانه بهداشت دهنو، خانه پزشک چوله دان، خانه بهداشت هفت تلخه، خانه پزشک اردل از ديگر برنامه هايي است که در دهه فجر ۹۶ به بهره برداري مي رسد.

ارسال نظرات