خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی خراسانی:

ولایت فقیه در امتداد ولایت غدیر است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ولایت فقیه در امتداد ولایت غدیر است و این موضوع یک اصل و باور راسخ ایمانی است.
کد خبر: ۸۹۸۲۳۸۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز برنامه‌های بزرگداشت  دهه فجر انقلاب اسلامی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به همزمان شدن ایام سوگواری حضرت زهرا(س) با دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امسال باید راه و رسم حضرت فاطمه زهرا(س) را احیا کرده و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از آموزه‌های اهل بیت(ع) هر فرد و هر جامعه را می‌تواند به سعادت و موفقیت برساند، عنوان کرد: اگر تمام مردم باتوجه به روایات و احادیث رسیده از ائمه اطهار(ع) به آموزه‌های اسلام عمل کنند می‌توانیم یک جامعه اسلامی و بدون مشکل را داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام مهمترین عامل جنگ و خونریزی اختلاف و تفرقه بوده که امروزه نیز دشمن به دنبال همین موضوع است، مطرح کرد: ولایت فقیه در امتداد ولایت غدیر است و این موضوع یک اصل و باور راسخ ایمانی است.

وی با بیان اینکه طی 40 سال اخیر تبعیت و پیروی از ولایت فقیه عامل اصلی موفقیت ایران اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: تمام کشورهای دنیا از جمله کشورهای دوست و دشمن به پیشرفت‌های منطقه‌ای، علمی و نظامی اعتراف کرده‌اند و امروزه ما وظیفه داریم تمام این پیشرفت‌ها، عوامل توقف و پس‌رفت‌ها را به اطلاع مردم برسانیم.

آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به اینکه برخی از پس‌رفت‌ها نیز در تاریخ انقلاب اسلامی دیده می‌شود، تصریح کرد: اگر مشکلات انقلاب را به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار دهیم در می‌یابیم که قبل از وقوع آن‌ها مقام معظم رهبری تذکر این مشکل را داده است که توسط برخی از مسؤولان غفلت زده نادیده گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه و افتخار جامعه باید مسؤولان نیز مانند مردم هشدارهای مقام معظم رهبری را جدی بگیرند، یادآور شد: در تمام عرصه‌های کشور باید شایسته سالاری حاکم شود و افراد مربوطه نباید اجازه دهند که امور نظام اسلامی در دست افرادی که شایستگی و توانایی لازم را ندارند قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه قم از پیشرفت‌های مستمر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف یاد کرد و گفت: این انقلاب متعلق به اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) است در نتیجه باید باتوجه به آرمان‌ها و آموزه‌های ائمه اطهار(ع) به حرکت خود ادامه دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار