اعضای سازمان های مردم نهاد، عاشق ترین افراد به ملت هستند که در قالب تشکل های غیر دولتی، گرد هم آمده و با تمام وجود به کشور و ملت، خدمت می کنند.
کد خبر: ۸۹۸۲۳۳۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در همایش تجلیل از سازمان های مردم نهاد و خیرین استان گفت: سازمان های مردم نهاد سال هاست که نقش موثر و سازنده ای در مدیریت کشور داشته و با قدرت، ارتباط بین دولت و مردم را برقرار می کنند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه عشق، عاطفه، علاقه و انسان دوستی به وضوح در تشکل های غیر دولتی، احساس و لمس می شود، افزود: اقداماتی که امکان انجام آن در سیستم دولتی وجود نداشته و یا شاید با بی توجهی از کنار آن عبور می شود، از ناحیه سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی، به آسانی و از روی عشق و علاقه و انسان دوستی، صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: با فعالیت هایی که از سوی سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد، مشکلات موجود در بین مردم، مرتفع می شود؛ چرا که اعضای سازمان های مردم نهاد، عاشق ترین افراد به ملت هستند که در قالب تشکل های غیر دولتی، گرد هم آمده و با تمام وجود به کشور و ملت، خدمت می کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه رویکرد دولت نسبت به سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی، رویکرد حمایتی، مثبت و موثر است، تصریح کرد: تشکل های غیر دولتی در طول 40 سال گذشته، با فراز و نشیبهایی مواجه بوده اند که همین موضوع، منجر به این شده که فعالیت این تشکل ها، گاهی پر رنگ، گاهی کم رنگ و گاهی نیز بیرنگ گردد.

اسداله درویش امیری گفت: برخی فعالیت سازمان های مردم نهاد را یک فرصت می دانند، این در حالی است که برخی دیگر وجود این تشکل ها را به عنوان یک مزاحم تلقی کرده و متاسفانه برخی نیز به عنوان یک تهدید به آنها مینگرند، اما خوشبختانه در دولت های یازدهم و دوازدهم بهعنوان یک ظرفیت و فرصت به سازمان های مردم نهاد، نگاه شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم همه ارکان نظام، وجود سازمان های مردم نهاد را به عنوان یک فرصت، برشمرده و حداکثر بهره را از وجود این سازمان ها ببرند.

استاندار زنجان گفت: توسعه یافتگی، فرآیندی است که دولت و سازمان های مردم نهاد باید همراه با هم، این مسیر طی کنند؛ چرا که دولت و سازمان های مردم نهاد به تنهایی نمی توانند پیشرفت و توسعه یافتگی را برای کشور به ارمغان آورند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوی توانمند و مغز متفکر دستگاه های اجرایی، عمل می کنند، افزود: اگر در مسیر توسعه و ترقی کشور، یکی حرکت کرده و دیگری حرکت نکند، هیچ گونه پیشرفتی حاصل نمی شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: دولت باید تفکر توسعه یافتگی داشته باشد تا از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی استفاده کند، البته نقش مردم در این زمینه، مهم تر از دولت است؛ چرا که این مردم هستند که باید نگاه توسعه ای را در دولت به وجود آورده و از دولت ها بخواهند که گام های اساسی برای پیشرفت کشور بردارند.

 

 

 

ارسال نظرات