رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کردستان گفت: همزمان با آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین المللی فجر جایزه ویژه خلاقیت در نمایش خارج از صحنه به آرام ساعدپناه و آزاد روزجنگ برای نمایش «آینه زندگی» از مریوان اهدا شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۲۸۹
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبر گزاری بسیج از کردستان، عبید رستمی، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج با اشاره به عناوین نمایش‌های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: نمایش‌های آخرین مرز‌های اشتغال به کارگردانی سوران حسینی، تندیسی برای شهر به کارگردانی مختار محمدی و داد درد دارد به کارگردانی عبید رستمی برگزیده بخش خارج از صحنه تئاتر خیابانی مریوان و نمایش آینه زندگی به کارگردانی فاروق حسن‌پور برگزیده بخش آیینی تئاتر خیابانی مریوان هستند که به سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

وی ادامه داد: سه نمایش برگزیده چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوردی سقز نیز بدون ذکر اولویت توسط هیئت داوران این جشنواره به سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند که دو نمایش ئه وانگه ل. به کارگردانی غلامرضا همتیان از بیجار و نمایش پانکیه کان به کارگردانی حسن ترقی از سنندج در بخش مرور این جشنواره پذیرفته شدند.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کردستان با بیان اینکه سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۲۸ دی تا ۹ بهمن در تهران برگزار شد، افزود: همزمان با آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین المللی فجر جایزه ویژه خلاقیت در نمایش خارج از صحنه به آرام ساعدپناه و آزاد روزجنگ برای نمایش «آینه زندگی» از مریوان اهدا شد.

رستمی با بیان اینکه ۲ نمایش از کردستان کاندید بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر شد، اذعان کرد: نمایش «داد درد دارد» از سنندج در بخش تئاتر خیابانی در ۴ بخش، ایده و کارگردانی بازیگری فضا سازی و اجرای برگزیده و نمایش «تندیسی برای شهر» به کارگردانی مختار محمدی از مریوان در بخش ایده و کارگردانی کاندید بخش مسابقه این جشنواره شد که متاسفانه در بخش معرفی برگزیدگان هنرمندان ما موفقیتی کسب نکردند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات