خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین:

اراده الهی رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام قابل عنوان کرد: اراده الهی ما فوق اراده کاخ نشینان و صاحبان برج ها وکاخ های عظیم است همان طور که این اراده سبب پیروزی کوخ نشینان بر کاخ نشینان در انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۲۳۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین حجت الاسلام قابل امام جمعه موقت قزوین در نشست بصیرتی که در پایگاه بسیج طفلان مسلم حوزه شهید بابایی برگزار شد ضمن اشاره سوره مبارکه فجر و لزوم تدبیر درآن، محوریت کلی این سوره را دارای چهاربخش مهم بیان کرد.
وی گفت: در قرآن پنج سوگند بیدار گر وجود دارد که یکی از آنها عبارت است از والفجر، سوگند به فجر وشکافتن پرده سیاه شب فجری که به معنای هر روشنایی در دوران ظلمت بشری است. فجر در عصرجاهلیت درخشیدن نور پاک محمدی صلی الله علیه وآله و درخشيدن سپيده صبح قيام مهدى عليه السـلام بـه هـنـگام فرو رفتن جهان در تاريكى و ظلمات جور و ستم است.
امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: فجر یعنی تمام انقلاب های راستین و الهی که در ظلمت و سیاهی شب بر ضد کفر و جهل و ستم به وجود آمد که پرده سیاهی ها را در تاریخ می شکافد که از انقلاب حسینی تا انقلاب امام خمینی(ره) همه انقلاب ها از همین جنس هستند.
حجت الاسلام قابل افزود: سوگند بعدی به شب های دهگانه است. شب هایی که برخی آن را شب های دهگانه ذی الحجه می دانند که در آن بزرگترین اجتماعی عبادی سیاسی مسلمین است. برخی ده شب آخر ماه رمضان و برخی ده شب محرم می دانند. ده شبی که در تاریخ ماندگار شد مانند ده شبی که از ورود امام تا پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ثبت شد وامروز به آن ایام الله دهه فجر می گوییم.
وی عنوان کرد: سوگندهای بعدی به زوج و فرد و شب هنگامی که میل به صبح می کند اشاره دارد. اما آن چه پس از این سوگندهای عظیم وجود دارد، به سه دسته از مستکبرین که در زمان خود از حیث قدرت بی بدیل شناخته می شدند اشاره می کند. مستکبرانی که در مقابل اراده الهی همگی درمانده و به زمین خوردند.
امام جمعه موقت قزوین خاطر نشان کرد: گروه اول قوم عاد بودند همان قومی که پیامبر آن ها حضرت هود (ع) بود. داشتن باعظمت ترین شهر در زمان خود با ستون های برافراشته که درصخره های عظیم برای خود خانه می ساختند از ویژگی آنان بود. شهری پرشکوه وعظیم با کاخ های بزرگ مثل شهرهای بزرگ امروز دنیا با برج های فراوان و سر به آسمان کشیده که عده ای مشعوف چنین عظمت هایی می شوند.
حجت الاسلام قابل اضافه کرد: خداوند می فرماید شهری با چنین عظمت که مردم آن به خود مغرور بودند تازیانه محکم الهی را دریافت کرد و با لشگر تندباد سرد و سوزناک الهی نابود شد.
وی تصریح کرد: اراده الهی ما فوق اراده کاخ نشینان و صاحبان برج ها وکاخ های عظیم است همان طور که اراده الهی سبب پیروزی کوخ نشینان بر کاخ نشینان در انقلاب اسلامی شد.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: گروه دوم، قوم ثمود بود. همان قومی که پیامبر آن ها حضرت صالح(ع) بود. قومی که داشتن زندگی مرفه وساختمان هایی عظیم در دل کوه و تمدن بزرگ در زمان خود از ویژگی های آنان بود. این قوم مرفه نشین هم بر اثر صیحه عظیم آسمانی نابود شدند و این قوم هم مانند صاحبان برج های بلند و کاخ های عظیم در مقابل اراده الهی نتوانستند کاری از پیش ببرند.
حجت الاسلام قابل ادامه داد: گروه سوم فرعون ظالم بود که حتی ادعای خدایی نمود. اگر بخواهیم تعبیر ذی الاوتاد که قرآن درباره فرعون می گوید از نظر واژگانی بررسی کنیم، اوتاد به معنی میخ است و گویند فرعون در سخت ترین شکنجه کسانی که مورد خشمش واقع می شدند را به چهار میخ کشیده و دست و پایش را با میخ به زمین می بست. اما همین فرعون در مقابل اراده الهی در نیل غرق و مدفون شد.
وی در ادامه ویژگی این سه قوم را استکبار و غرور دانسته و ذکر این نمونه ها را به عنوان سرانجام همه مستکبرین و مایه عبرت حکومت های ظالم دانست ونمونه بارز آن را در عصر ما، انقلاب زهرایی حضرت امام خمینی(ره) معرفی کرد. انقلابی که تمام معادلات مستکبرین عالم را برهم زد.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه شخصیت حضرت امام خمینی(ره) را مخلَصی دانست که چون کارش به نام خدا یاد خدا و برای خدا بود ماندگارشد.
در پایان رییس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان استان قزوین گفت: امروز همه ما موظفیم در این انقلاب زهرایی، مثل حضرت ام الائمه(س) در تبعیت از ولی زمان و دفاع از آن بکوشیم. دفاعی که به قیمت جان حضرت زهرا(س) تمام شد مظهر کامل واعلای ولایتمداری را به ما نشان می دهد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها