خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی زمانی برای مذاکره با آمریکا حریص بودند؛ در حالی که ترامپ امروز خرمای مرگ برجام را هم آماده کرده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۲۱۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جواد کریمی‌قدوسی چ. در یادواره شهدای شهرک البرز شاهرود در سخنانی با اشاره به شاخصه‌های انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: نخستین شاخصه انقلاب اسلامی، جریان نظام ولایی بوده که اساس اداره جهان بر این اساس استوار است و خدا مهر تأییدش را فقط زیر این نظام امامت و ولایت می‌زند؛ هیچ حاکمیتی در جهان مشروعیت ندارد و فقط جمهوری اسلامی ایران است که مانع هر اقدام خلاف شرع مقدس اسلام و قانون اساسی می‌شود.
وی دومین شاخصه انقلاب اسلامی را تأسیس نظام ولایت فقیه در عصر غیبت عنوان کرد و افزود: از دستاورد‌های عظیم حضرت امام خمینی (ره) بود که ولایت فقیه را امتداد ولایت رسول‌الله (ص) و ائمه اطهار (ع) بیان می‌کنند و می‌فرمایند هر کس مقابل آن بایستد، نابود می‌شود. امام تنها نفرمود: آمریکا، انگلیس و اسراییل، بلکه هر کس از ما و لباس روحانیت و مسؤولان که آمدند و ادعا کردند طرفدار انقلاب هستند و مقابل انقلاب ایستادند، نابود می‌شوند؛ چراکه اساس انقلاب الهی است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای فرهنگ قرآنی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: مبارزه با استکبار و مستکبران و در رأس آن شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی نیز اصل است؛ ما عظمت مبارزه با استکبار را در دنیا به وجود آوردیم و این در حال تقویت است و ریشه‌های مبتنی بر فطرت انسان‌ها و عقل بشری به‌خصوص نخبگان را با خود دارد. جمهوری اسلامی مظهر اقتدار منطبق بر منطق است؛ نه شمشیر.
کریمی‌قدوسی تأکید کرد: فرهنگ استکبارستیزی از انقلاب شروع شده است و امروز آمریکا در دو قدمی سقوط و قدس در یک وجبی آزاد شدن قرار دارد. حلقه‌های مقاومت در کشور‌های مختلف اسلامی و منطقه در هم گره خورده و امروز جریانی از تفکر مقاومت با ده‌ها میلیون رزمنده در عالم به‌خصوص کشور‌های منطقه به وجود آمده است و این دستاورد عظیم نهضت علوی و فاطمی ایرانیان است.
وی ادامه داد: شاخصه بعدی انقلاب اسلامی، برگرداندن مجد و عظمت از دست رفته مسلمانان بود. اگر به قبل از انقلاب برگردیم، تمام اختیار کشور دست آمریکا و انگلیس بود و شاه و مسؤولان اختیاری از خود نداشتند و ما از نظر مادی، نظامی و اقتصادی کاملاً در اختیار استکبار بودیم؛ اما امروز نه اثری از محمدرضا پهلوی و سلطنت او و نه از صدام حسین ملعون، حزب بعث، علی‌عبدالله صالح، قذافی و حسنی مبارک و بن علی هست و فردا هم خواهد شنید که اثری از آل‌سعود هم نخواهد بود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخصه استقرار عدالت و ریشه‌کنی فقر و رشد همه‌جانبه کشور از دورافتاده‌ترین نقاط کشور تا شهر‌های مرکز ایران گفت: خدمات فراوانی انجام‌شده که قابل مقایسه نیست؛ در حالی که ما در این ۴۰ سال در حال جنگ مستقیم یا جنگ اقتصادی و تحریم یا فتنه داخلی بوده‌ایم و بخشی از منابع ما در این جنگ‌ها بلعیده شده است.
وی تصریح کرد: قریب به ۳۰۰ هزار نفر از نخبگان ما شهید شدند که کم هزینه‌ای نیست و دشمن آن را به ما تحمیل کرد. بالغ‌بر یک هزار میلیارد دلار در جنگ خسارت به ما تحمیل شد؛ اما انقلاب با برخورداری از مردان، زنان و مسؤولان بسیجی خدمات ارائه م‌دهد و اگر جایی مشکلی حل نشد و مخصوصاً معیشت، اقتصاد، تولید و اشتغال که امروز به نفس‌نفس افتاده، قابل حل است. باید دانست چرا وضع این‌گونه شده است و باید جمله امام راحل را تکرار کنیم که هر جا اسلام به میدان آمد، مشکل حل شد و آنجا که به اسلام عمل نشد، می‌لنگیم.
کریمی‌قدوسی با بیان اینکه مصداق اسلام، ولی امر مسلمین است، بیان کرد: رهبری، مسؤولان و مردم و سیاست‌ها را باید هدایت و کمک کنند و به دولت‌ها می‌گویند نگاهتان به داخل باشد؛ زیرا این مردم روی گنج زندگی می‌کنند و ثروت‌های عظیم الهی به آن‌ها عطا شده است. عهد و وفا و جوانی و مردمی که دچار جنگ داخلی نیستند و وحدت ملی و عظمت در تراز بالا دارند، می‌توانند مشکلات را رفع کند.
این نماینده مجلس بیان داشت: باید به جوانان اعتماد کرد و آن‌ها را به میدان آورد. رهبری بر برداشتن موانع کسب و کار تأکید دارند. اگر دولت نمی‌خواهد کسب و کار ایجاد کند، پس مانع هم نشود و اگر خود مانع است، خودشان از سر راه کنار بروند و موانع را بردارند.
وی با بیان اینکه رهبری در مواجهه با مذاکرات برجام فراتر از انتظار وارد شدند و به تکلیف خود عمل کردند، اظهار کرد: رهبری تأکید کردند به غربی‌ها اعتماد نکنید و این‌ها قابل اعتماد نیستند و دروغ می‌گویند؛ چراکه ذات استکبار بر پایه دروغ و ظلم و حیله استوار است و اعتماد نکنید؛ اما حالا کار به جایی رسیده که ترامپ خرمای مرگ برجام را آماده کرده است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس و اعتراف به اشتباه در اعتماد کردن به جان کری افزود: آن‌ها در مذاکرات به سخن شفاهی آمریکا اعتماد کردند و حال این‌گونه شده است. رهبری در جلسات خصوصی و عمومی فریاد زدند اعتماد نکنید و اگر توافق می‌کنید، خوب توافق کنید.
کریمی‌قدوسی با بیان اینکه برخی از خطوط قرمز تعیین‌شده رهبری تغییر روش دادند، عنوان کرد: رهبری حتی الگوی اجرایی را در برجام گفتند که نظیر به نظیر کار انجام شود و یک کار ما انجام دهیم و یک تحریم را آن‌ها بردارند؛ چراکه رهبری می‌دانستند و آن‌ها خود بیان می‌کردند به دنبال خلع سلاح ما هستند؛ این‌ها نفهمیدند، چون به امر اسلام تن ندادند و اوامر رهبری را در اجرا پی نگرفتند در برجام این‌گونه شد.
وی با بیان اینکه اصل مذاکره خواست رهبری از دولت‌های قبل بود، گفت: اگر با توجه به اسلام عمل می‌شد، مشکلات رفع می‌شد؛ اگر به چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل می‌شد، امروز ۷۰ درصد صنعت کشور تعطیل نشده بود و چرخ بازار چهار سال معطل نبود تا برجام بیاید و حال هم چهار سال باید انتظار بکشد که برجام می‌ماند یا می‌رود و این روی همه امور داخلی و خارجی اثر می‌گذارد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر و متهم‌کردن گروهی توسط این افراد گفت: در نوک پیکان شعار‌های ساختارشکنانه شورش اخیر، شخص رهبر معظم انقلاب بود و بعد کل روحانیت و سپاه و بسیج مردم و حزب‌الله وجود داشت.
کریمی‌قدوسی بیان کرد: در خطبه ۱۷۴ نهج‌البلاغه، رمزگشایی شورش ۹۶ است که این جریان خلق‌الساعه نبوده و اول ذهن مردم را به چیز مهمی گره بخورد که زندگی و معیشت سخت می‌شود، امید به برجام کمرنگ می‌شود و تخم مرغ گران و یارانه ۳۰ میلیون حذف و مؤسسات مالی مشکل‌زا می‌شود؛ یک کانال به نام مال‌باختگان ایجاد می‌شود که بعد مشخص شد منافقین ایجاد و نظام ولایی و شخص امام مسلمانان را متهم کردند.
وی تصریح کرد: مردم به تکلیف خود عمل کرده و کم نگذاشتند؛ قدرت دفاعی ما امروز در سطح بالایی قرار دارد که دشمن از آن می‌هراسد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چه کسانی حریص به مذاکره با آمریکا بودند، اظهار کرد: برخی واژه شیطان بزرگ را برداشته و کدخدا را جایگزین کردند و گفتند که با کدخدا باید مذاکره کرد و چهار سال سر این نگاه از دست رفت.
وی تصریح کرد: امروز عامل اصلی تعطیلی کارخانه‌ها کیست و چه کسینقدپذیر نیست؟ کدام شخصیت در قانون اساسی مصونیت از نقد دارد؟ کجا ذکرشده که رهبری و مسؤولان نقد نشوند؟ مجلس خبرگان رهبری یکی از وظایفش، نظارت مستمر بر رهبری است و بر اساس تکلیف قانون کمیته مخصوص دارند و جمع‌بندی را خدمت رهبری می‌آورند و دانشجویان در دیدار‌ها نقد می‌کنند، کدامشان به زندان افتاده یا شکایت از آن‌ها انجام شده است؟
کریمی‌قدوسی با بیان اینکه بالغ‌بر ۱۰ شکایت از طرف ریاست جمهوری به خاطر سخنرانی و مواضع بنده شده است، افزود: قانون اساسی به نماینده مصونیت داده تا مواضع خود را بیان کند؛ چون نماینده مردم است و در تمام امور حق اظهارنظر دارد و نمی‌توان او را تحت تعقیب قرار داد. دولت کم‌کم ۱۰۰ شکایت از نمایندگان و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها انجام داده و با این وجود، بیان می‌کند نقد آزاد است و معصوم نداریم و امام دوازدهم را هم می‌شود نقد کرد و پیامبر را هم در حضورش نقد می‌کردند؛ این‌ها ریشه عصمت است که در کشور فاطمی می‌زنند. اگر ائمه اطهار (ع) نقد شوند، عصمت ندارند و این درست نیست.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب مردمی بودن آن است، افزود: امام راحل چه لشکر و سپاهی قبل از انقلاب داشت؟ چه لشکر ۲۰ میلیونی یا پادگان آموزشی و امکانات داشت؟ هیچ‌کدام را نداشت، اما مقابل رژیم ستم‌شاهی تمام این ابزار قدرت مادی و نظامی را داشت و امام راحل خدا و مردم را داشت و با دست‌خالی به پیروزی رسید.
کریمی‌قدوسی تأکید کرد: مهم‌ترین رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، مردمی بودن آن است و دشمن از روز اول تمام فتنه‌های خود را در این راستا قرار داد تا مردم را از امام و انقلاب بگیرد و جایی که بتواند مردم را مقابل امام و انقلاب قرار دهد، انقلاب از بین می‌رود. همین تستی که کردند، تیرشان به سنگ خورد و رهبری انقلاب فرمودند: من صد بار از این مردم تشکر می‌کنم. اگر روزی بر فرض مسؤولان همه خیانت کنند که این‌جور نیست و تعداد معدودی داریم، باز هم اگر مردم بمانند، انقلاب خواهد ماند.
وی ادامه داد: امروز برخی مسؤولان یادشان می‌رود و از معارف انقلاب دور می‌شوند و فکر می‌کنند مالک انقلاب هستند؛ امام راحل فرمود: اگر من هم از اسلام منحرف شوم مردم من را کنار می‌گذارند؛ چراکه مردم شخص‌پرست نیستند و اسلام را می‌خواهند.
این نماینده مجلس گفت: رهبری امروز در اوج اقتدار بشارت می‌دهند و آینده را روشن می‌دانند و در دیدار با مردم قم تأکید دارند که من می‌دانم که اراده الهی به این تعلق گرفته است؛ شما مردم و این انقلاب را در اوج عزت ممکن خواهد رساند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها