نخستین همایش «خواهران شهدا، پیام‌آوران عاشورا» با حضور جمعی از خواهران شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در سالن آزادگان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۸۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در همایش «خواهران شهدا، پیام‌آوران عاشورا» در سخنانی بیان کرد: امروز میزبان خواهر امام موسی صدر هستیم. خانم ربابه صدر جزو افراد برجسته لبنان هستند که مدیریت موسسات رهبر شیعیان لبنان را در آن کشور بر عهده دارند.

 
وی ادامه داد: بی‌شک تلاقی این همایش با ولادت حضرت زینب (س) بی‌هدف نبوده است چرا که خواهران شهدا از حضرت زینب (س) الگو گرفته‌اند و ایشان را به عنوان اسوه خود انتخاب کرده‌اند. این خواهران راه برادران و همسران رزمنده خود را ادامه خواهند داد.
 
مجتهدزاده خاطرنشان کرد: خواهران همواره با تلاش مضاعف سعی می‌کردند که جای خالی برادران و همسران خود را با فعالیت‌هایشان پر کنند و همین باعث شد که گفتمان ایثار در جامعه شکل بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی برگزاری همایش «خواهران شهدا، پیام‌آوران عاشورا» این است که به تمدن نوین اسلامی دست یابیم. اکنون در شرایطی که دشمن در جنگ سخت شکست خورده است در قالب‌های متفاوتی جنگ نرم را علیه ایران مدیریت می‌کند. ما برای آنکه بتوانیم در این عرصه نیز پیروز باشیم و بر مبنای توصیه مقام معظم رهبری باید یاد و خاطره شهدا را در جامعه گرامی بداریم. این گرامی داشتن مسئولیت ما را سنگین می‌کند.
 
در ادامه این همایش، عالیا، دبیر همایش «خواهران شهدا، پیام‌آوران عاشورا» توضیح داد: موسسه پیام‌آوران عاشورا یک سازمان مردم‌نهاد است که حدود هفت سال پیش تشکیل شده است. انسجام و استفاده از توانمندی خواهران شهدا توجه به جایگاه الگوی حضرت زینب (س)، توجه به رسالت خواهران شهدا، تقویت فرهنگ مقاومت و پایداری برخی از اهدافی هستند که این سازمان به دنبال آن است.
 
وی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا صندوق ذخیره فرهنگی انقلاب اسلامی هستند، گفت: زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، عقیله بودن و روشنگری ویژگی‌هایی هستند که حضرت زینب (س) را متمایز کرده‌ است. از این روز خواهران شهدا نیز به این واسطه می‌توانند همچون حضرت زینب (س) در جامعه حضور داشته باشند. در این مقطع دشمنان ما ستیزه‌گرانه و بی‌رحمانه به جامعه زنان می‌تازند و تهاجم فرهنگی را ایجاد کرده‌اند.
 
عالیا تأکید کرد:خواهران شهدا می‌توانند حافظ مرزهای معنوی و فرهنگی ما باشند. همایش «خواهران شهدا، پیام‌آوران عاشورا» نیز قرار است سالانه اجرا شود. همچنین می‌خواهیم به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد دهیم که روز ولادت حضرت زینب (س) را به عنوان روز خواهر نامگذاری کند.
 
در ادامه این همایش سیده ربابه صدر خواهر امام موسی صدر رهبر ایرانی‌تبار شیعیان لبنان که سال ۱۳۵۷ در کشور لیبی ربوده شد در سخنانی بیان کرد: هر یک از شما خواهران زینب‌وار پرچم رسالت دینی خود را به دست گرفته‌اید. من هم با کوله‌باری از مسئولیت‌ها که برادرم امام موسی صدر قبل از ربایش‌اش در لیبی به دوش من نهاده است به اینجا آمده‌ام. با همه وجودم مسئولیت‌هایی که برادرم بر عهده من نهاده است را پیگیر هستم.
 
وی یادآور شد: گفت‌وگو و مدارا سلاح امام موسی صدر بود. ما در لبنان طوایف مختلفی از شیعه، سنی و مسیحیان داریم. درِ مدرسه‌های ما بر همه باز است چرا که شکل زندگی در لبنان چنین چیزی را ایجاب می‌کند که یک زندگی و یک لبنان داشته باشیم.
 
سیده‌ربابه صدر تأکید کرد: زمان به دلیل غفلت‌ها و تفاوت سلیقه‌ها نمی‌ایستد. ما برای انسان گردآمده‌ایم و باید برای ارتقاء سطح زندگی و معیشتی او تلاش کنیم.
 
همچنین خواهر شهید مصطفی احمدی روشن در بخش دیگر این همایش بیان کرد: آنچه حضرت زینب (س) به ما آموخته است آن است که نباید کربلا را در کربلا بگذاریم. حضرت زینب (س) توانست حادثه کربلا را به پیروزی تبدیل کند. ما نیز باید راه شهیدان‌مان را دنبال کنیم.
 
وی افزود: نباید اجازه دهیم که خون شهدای ما را به نفع خود مصادره کنند و همواره باید در هر شرایطی از مقام معظم رهبری حمایت کنیم.
 
در این همایش که جمعی از خواهران شهدای شیعه، اهل سنت و پیروان ادیان الهی حضور داشتند خواهران شهیدان جهان‌آرا و شیرودی به خوانش دل‌نوشته‌ای پرداختند و از چند خواهر شهید تقدیر شد.

 

ارسال نظرات