سی‌و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛
12 بهمن‌ماه سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به خاک کشور است ورودی که به برکت آن میلیون‌ها انسان دلداده به حقیقت اسلام ناب محمدی(ص)، بهاری را در دل زمستان پرشور سال 1357 تجربه کردند.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۸۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ روز 12 بهمن 1357، پرشکوه‌ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای ایرفرانس در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از 15 سال هجرت پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند.

قرار بود این رجعت تاریخی در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گیرد اما بختیار آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و سردمداران غربی، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام این امر شد.

با انتشار خبر بسته شدن فرودگاه‌ها، مردم خشمگین به خیابان ها ریخته و با تحصن و شعارهای کوبنده، دولت بختیار را تحت فشار شدیدی قرار دادند.

امام، پس از یک سخنرانی كوتاه تشكرآمیز در فرودگاه، برای ادای احترام به شهیدان انقلاب اسلامی به بهشت زهرا رفتند. در مسیر بهشت زهرا، دریایی از انسان‏ها موج می‏زد.

جمعیت استقبال‏ كننده در طول ۳۳ كیلومتر از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا را بین ۵ تا ۸ میلیون نفر یعنی بیش از جمعیت آن روز تهران تخمین زدند. صدها هزار نفر از شهرهای مختلف كشور به تهران آمده بودند تا در این مراسم باشكوه شركت کنند.

امام در بهشت زهرا ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، سخنرانی تاریخی خود را در ایراد کردند.

در این سخنرانی امام نخست وزیری شاپور بختیار را غیر قانونی اعلام کرده و فرمودند: «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم.»‌ بدین ترتیب از ورود امام ده روز تاریخی که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت، سپری شد تا طومار رژیم پهلوی و 2500 سال استبداد شاهنشاهی برای همیشه در هم تنیده شود.

امروز همزمان با نخستین روز از ایم‌الله دهه فجر حجره طلبگی حضرت امام در اراک و بیت تاریخی ایشان در خمین با حضور مسئولان کشوری و استانی گلباران می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات