همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها محفل انس با قران در روستای ترکان و هرابرجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۶۷
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ فرمانده سپاه ناحیه خاتم در این مراسم با نگاهی به متن آیات الهی در قرآن عظیم بیندازیم متوجه می‌شویم یکی از روش‌های اساسی تربیتی قرآن کریم ارجاع مخاطبان و مومنان به وقایع و حوادث گذشته است قرآن کریم کتاب تاریخ نیست نسخه اصلی الهی هدایت بشر است.
سرهنگ دوم پاسدار حسین ازادی نژاد گفت: در آن کتاب هدایت که به دلیل وحیانی بودن و کامل بودن آن در هیچ زمانی کهنگی و غبار پیری بر چهره آیات نورانی‌اش نمی‌شنید توصیه‌های بسیاری در بازخوانی رخداد‌ها و حوادث گذشته دارد و تاریخ رویداد‌های گذشته را به عنوان آیینه‌ای برای عبرت آینده بیان می‌کند.

وی اظهار داشت: در داستان جالوت و طالوت در سوره مبارکه بقره آمده که بسیاری از گروه‌های کوچک و اندکی که در سپاه بی‌شمار به اذن خداوند پیروز می‌شوند و این یک قاعده الهی است.

آزادی نژاد افزود: در داستان جنگ بدر و در سوره مبارکه انفال آمده است که خداوند متعال چگونه امداد‌های الهی و قاعده‌ای را مطرح می‌کند که اگر تقوا و صبر پیشه کنید نصرت‌های الهی برشما نازل می‌شود و قاعده‌های متعددی را از این حوادث تاریخی خداوند برای ما ارائه می‌کند و همه این‌ها قاعده‌ها و سنت‌های الهی است.
آزادی نژاد گفت: تاریخ از دید قرآن کریم حوادثی متوقف شده در زمان خود نیست و وقایع تاریخی نمی‌میرند بلکه عبرت‌هایی برای آینده هستند.

وی افزود: در همه مواردی که قرآن کریم می‌فرماید داستان‌ها را بیان کنید موارد توحید و پیامبران و ... سرشار از این عبرت‌ها است.
ارسال نظرات